گروه‌های مقاومت عراق تأکید کردند در صورت خارج نشدن نیرو‌های آمریکایی، حملات نظامی خود را تشدید خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری المیادین، گروه‌های مقاومت عراقی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند در صورتی که آمریکا نیرو‌های خود را از عراق خارج نکند، حملات خود را تشدید کرده و در نتیجه آن‌ها در امان نخواهند بود.

در بیانیه صادر شده از سوی گروه‌های مقاومت عراق با اشاره به سفر مصطفی الکاظمی به آمریکا آمده است: پس از رفتن نخست وزیر به آمریکا، ما منتظر آن هستیم - همچنانکه وعده داده شده- عراق و ملت غیور آن شاهد تحقق حاکمیت (خود) باشند؛ نه آنکه از سوی یک دیوانه بر آن‌ها ریخته شدن خون‌ها و سرقت از ملت دیکته شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: مصطفی الکاظمی باید اجرای تصمیم ملت را که تظاهراتی میلیونی به پا کردند، در رأس اولویت‌های خود قرار دهد و تصمیم خود را بگیرد که حضور اشغالگران آمریکایی و تخریب‌های آن‌ها و کمک‌های مالی آنان به تروریسم و ایجاد آشوبی که اقتصاد کشور را ویران می‌کند را پایان دهد.

گروه‌های مقاومت عراقی همچنین اعلام کردند: اکنون با تعجب شاهد آن هستیم که سفر نخست وزیر شامل اجرای مصوبه اخراج نیرو‌های اشغالگر آمریکایی به شکلی کامل نیست. بازگشت نخست وزیر بدون تحقق مصوبه ملت، پارلمان و دولت و نیز (بدون تحقق) آنچه که (مصطفی کاظمی) به خود و نیرو‌های عراقی وعده کرده بود تا دولمتردی به میزان بزرگی عراق باشد تا از حاکمیت کشورش دفاع کند و اشغالگری آمریکا را پایان ببخشد، سبب خواهد در صورتی که بر خروج کامل اشغالگران توافق صورت نپذیرد، از مرحله مقاومت تدریجی به مرحله تنش و هدف قرار دادن منافع آمریکا برسد.

گفتنی است این سخنان پس از آن بیان می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در دیدار با نخست وزیر عراق در کاخ سفید اعلام کرد کشورش به خروج سریع نیرو‌های ائتلاف از عراق ظرف ۳ سال پایبند است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار