رئیس پلیس فتای استان قم هشدار داد؛

نذورات مردمی بستر جولان سودجویان در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان قم در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی به بهانه دریافت نذورات، هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سرهنگ موالی،رئیس پلیس فتای استان قم  اظهار کرد: کلاهبرداران با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و شیوع ویروس کرونا از شرایط موجود سوء استفاده کرده و با  انجام تبلیغات مختلف در بستر شبکه‌های اجتماعی مبنی بر دریافت نذورات برای یاری رساندن به نیازمندان در حال فعالیت مجرمانه هستند.


او افزود: کلاهبرداران با سایت‌های جعلی و دروغین به عنوان مؤسسات و سازمان‌های سرشناس و معتبر؛ با اعلام شماره حساب‌های شخصی، متقاضی واریز وجوهات به بهانه کمک به نیازمندان هستند.


سرهنگ موالی افزود: مجرمان سایبری با ترفند راه اندازی صفحات شخصی در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها و سوء استفاده از نام و اعتبار افراد مشهور و شناخته شده همچون هنرمندان، ورزشکاران و سرشناسان کشور با مهندسی اجتماعی نظیر تحریک احساسات و کلیپ‌های تصویری شامل فیلم و عکس از نیازمندان، محرومان و خانواده‌های کم بضاعت مدعی دریافت وجوه نذورات به منظور کمک رسانی به افراد آسیب پذیر و نیازمند می‌شوند.


او ادامه داد: با تجزیه و تحلیل این گونه فرآیند‌های کلاهبرداری و پرونده‌های قضایی به پلیس فتا مشخص شد این نوع فعالیت‌ها در فضای مجازی، عمدتاً با هدف سودجویی صورت می‌پذیرد.


رئیس پلیس فتای استان قم به همشهریان توصیه کرد: در صورت تمایل به پرداخت نذورات، حتما از طریق مؤسسات مجاز و شناخته شده که از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی و معتبر اطلاع رسانی می‌شود، اقدام کنند و در صورت مشاهده و گزارش موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و یا از طریق شماره تماس ۰۲۵۲۴۲۱۷ می‌توانند با پلیس فتای استان قم در ارتباط باشند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار