امام‌جمعه آرادان با اشاره به توطئه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گفت: شکست آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد بی‌سابقه بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام جلیل شریفی‌نیا امام‌جمعه آرادان در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه آرادان اظهار داشت: بی‌سابقه‌ترین شکست آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد رقم خورد.

او بابیان اینکه بر اساس مصوبات امضا شده در برجام ۲۷ مهرماه پایان تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران قلمداد شده است، افزود: این در حالی است که آمریکای ملعون درصدد لابی‌گری برای تمدید و استمرار تحریم علیه ایران بود.

امام‌جمعه آرادان با تأکید بر اینکه باید از ۱۵ عضو حداقل ۹ عضو شورای امنیت سازمان ملل رأی مثبت می‌دادند، گفت:، اما برخلاف تصورات ترامپ اکثر کشور‌ها رأی ممتنع دادند و آمریکا شکست مفتضحانه‌ای را در این شورا متحمل شد.

شریفی‌نیا با اشاره به اینکه اروپا نیز که یکی از کشور‌های حاضر در توافق‌نامه برجام بود در این جلسه رأی ممتنع داد، تأکید کرد: بزرگ‌ترین شکست و افتضاح بین‌المللی در طول ۷۰ سال گذشته برای آمریکایی‌ها رقم خورد.

او افزود: حلقه‌های فشار حداکثری فقط در بحث اقتصادی نشکسته بلکه سایر حلقه‌ها نیز در حال شکسته شدن است و آمریکا در جریان سیاسی در سطح بین‌الملل منزوی شد.

امام‌جمعه آرادان در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بسیجیان باید حضور خود را در نماز جمعه پررنگ‌تر کنند، تصریح کرد: در روز‌های اخیر شاهد تلاش مسئولان برای رفع مشکلات بهداشت و درمان این شهرستان بودیم و این در حالی است که سال‌های زیادی حق مردم آرادان در حوزه بهداشت و درمان تضییع‌شده است.

شریفی‌نیا گفت: یک آمبولانس به ارزش یک میلیارد تومان تحویل بیمارستان امام حسین (ع) آرادان شد و تجهیزات درمانی به‌زودی تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار