رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی گفت:پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی بوده و شرایطی فراهم شده تا از استرس داوطلبان کاسته شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،بخشعلی معصومی  رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی افزود: پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور در اغلب رشته‌ها بر اساس سوابق تحصیلی بوده و شرایطی فراهم شده تا از استرس داوطلبان کاسته شود و حتی کارمندان و خانم‌های خانه دار نیز بستر خوبی برای تحصیل داشته باشند.

 او  گفت: حرفه خبرنگاری در جامعه کنونی اهمیت بسیار بالایی داشته و با انعکاس خوب اخبار در جامعه می‌توان پیشرفت و فرهنگ سازی را در جامعه رقم زد.

او  با بیان این‌که تمامی پروتکل‌های بهداشتی در کنکور در حوزه امتحانی دانشگاه پیام نور رعایت شده است بیان کرد: با استفاده از ظرفیت سه برابری کارکنان در بخش‌های مختلف حوزه امتحانی، تلاش کردیم تا هیچگونه مشکلی برای خانواده‌ها ایجاد نشود.

  رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی   افزود: از ساعات اولیه آغاز کنکور، نمایندگانی از سازمان‌ها و ادارات برای مشاهده روند برگزاری کنکور از حوزه‌های امتحانی بازدید کرده و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در دانشگاه پیام نور استان را تایید کردند.

معصومی  با اشاره به حضور خانواده‌ها در خارج از حوزه امتحانی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی از آنها گفت: به خانواده‌ها تذکر دادیم تا از حضور در اطراف حوزه امتحانی اجتناب کنند، اما متاسفانه برخی افراد به این تذکر عمل نکردند.

او  ادامه داد: دانشگاه پیام نور همانند سایر دانشگاه‌ها به دنبال توسعه و حفظ سنگر علم و دانش و فرهنگ سازی در جامعه است و دانشگاه باید انسان ساز باشد، چراکه با جوانان سر و کار دارد.

او با بیان این‌که این دانشگاه در راستای آموزش و تربیت جوانان متخصص و علاقه‌مند به تحصیل تلاش می‌کندگفت: با توجه به این‌که شیوه آموزش دانشگاه پیام نور به صورت نیمه حضوری و مجازی است، به دنبال بهبود روند گذشته دانشگاه هستیم و تمامی بستر‌ها نیز برای آموزش مجازی تهیه شده است.

  رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با بیان این‌که دانشگاه پیام نور تنها دانشگاهی است که در دوران پیش از کرونا مجوز برگزاری کلاس و آزمون الکترونیکی را داشت و بستر‌ها نیز برای این امر فراهم بود اظهار کرد: در دوران کرونا هم این دانشگاه در برگزاری کلاس‌ها و امتحان‌های مجازی موفق‌تر از سایر دانشگاه‌ها عمل کرده و ۱۰۰درصد کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شد.

معصومی  با اشاره به رسالت دانشگاه پیام نور در کتاب محوری و آزمون محوری گفت: سایر دانشگاه‌ها استادمحور هستند و منبع امتحانی نیز جزوه استاد است، اما منبع امتحان در دانشگاه پیام نور، کتاب بوده و دانشجو ملزم به مطالعه و یادگیری کل کتاب است.

او  متذکر شد: به دلیل کتاب محور بودن دانشگاه، دانشجویان از نظر علمی پربار شده و اعتماد به‌نفسشان بالا می‌رود، اما به دلیل سنگینی حجم دروس، رغبت به تحصیل در دانشگاه پیام نور پایین است.

او  افزود: در حال حاضر تمامی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه پیام نور استان با امکانات موردنیاز، دایر بوده و اساتید حضور فیزیکی دارند؛ دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری نیز می‌توانند پروژه‌ها و پایان نامه‌های خود را به راحتی در این کارگاه‌ها انجام دهند.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.