خرید ۶۲۶ تن کلزا از کشاورزان چهارمحال و بختیاری

امسال خرید دانه روغنی کلزا در استان چهارمحال و بختیاری با افزایش ۶ برابری همراه بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمیدرضا دانش معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال خرید کلزا در استان با افزایش ۶ برابری نسبت به سال ۹۸ به ۶۲۶ تن رسید.

او به بهره‌برداری از چهار گلخانه و یک طرح کشت گیاهان دارویی همزمان با هفته دولت در استان اشاره کرد و اظهار داشت: هم اینک در بخش گلخانه‌ای ۲۷ گلخانه با ۱۰ هکتار مساحت در حال اجرا است.


بیشتر بخوانید


دانش با بیان اینکه امسال ۹۲ پرونده برای دریافت تسهیلات گلخانه‌ای به بانک معرفی شده است افزود: سطح گلخانه‌ای استان تا پایان سال حداقل ۱۰ هکتار افزایش می‌یابد.

او با بیان اینکه خرید کلزا امسال نسبت به سال ۹۸ بیش از ۶ برابر افزایش داشته است اضافه کرد: پارسال ۹۲ تن کلزا از کلزاکاران استان خریداری شد و امسال نیز پرونده خرید کلزا با خرید ۶۲۶ محصول و پرداخت ۱۰۰ درصدی مطالبات کلزاکاران استان بسته شد.

دانش با اشاره به افزایش دو برابری خرید گندم در سال جاری نسبت به سال ۹۸ گفت: امسال تاکنون ۳۲ هزار و ۷۰۰ تن گندم به صورت تضمینی در استان خریداری شده است.

او افزود: انتظار است شورای اقتصاد سریعتر و تا قبل از فصل کشت جدید قیمت گندم و کلزا را اعلام کند و البته امید است این قیمت، قیمتی باشد که با نرخ تورم همتراز و تشویقی برای کشاورز باشد.

دانش ادامه داد: وزارتخانه قیمت گندم را ۳۶ هزار ریال و قیمت کلزا را ۹۰ هزار ریال پیشنهاد داده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.