رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: رسانه محرم را می‌توان رفیع‌ترین قله اطلاع رسانی دانست و حتی ارتباطات را هم با آن تنظیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس محمدیان رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: در نسبت سنجی منطقی میان محرم و رسانه می‌توان به عموم و خصوص مطلق رسید، با این نگاه که همه ی محرم رسانه است، اما همه رسانه، محرم نیست. اما رسانه محرم را چنان فرازمندی است که می‌توان آن را رفیع‌ترین قله اطلاع رسانی دانست و حتی ارتباطات را هم با آن تنظیم کرد.
 
او افزود: رسانه محرم کارکردی همه شمول دارد، به فراگیر‌ترین زبان که همان نگاه باشد. این حالات و صحنه آرایی‌ها هستند که به جای کلمه می‌نشینند و بدون آن که نیاز به مترجم داشته باشند احساس را به مخاطب منتقل می‌کنند.
 
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی ادامه داد: خاطرات سیاحان را در ادوار مختلف اگر باز بخوانیم در خواهیم یافت که آنان به هر دین و مذهب و فرهنگ و زبان، تحت تاثیر رسانه محرم قرار گرفته اند؛ یعنی بی آن که بفهمند این مردم چه می‌گویند، درک کرده اند که چه حال و هوایی دارند؛ این مهمترین موفقیت یک رسانه است که بتواند حسی تولید کند که با احساس همگان ارتباط بگیرد.
 
محمدیان بیان کرد: محرم این قدرت را از دیر بازداشته و امروز نیز دارد و قطعا این ظرفیت را در آینده هم، گسترش خواهد داد؛ جلوی این گسترش را هم گمان نمی‌کنم کسی، قدرتی، برنامه‌ای و حتی بیماریی بتواند سد کند.
 
او تصریح کرد: این درست است که در اجرای مناسک محرمی و مراسم عاشورایی، به روزگاران گاه خلل ایجاد شده و اخلال شبکه‌ای کرونا را همین امسال شاهدیم، اما در عرصه و عرضه معارف محرم، هیچ خللی وارد نمی‌شود.
 
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی تاکید کرد: کارکرد رسانه محرم برای تولید و انتقال پیام نیز هیچ بن بستی را به رسمیت نمی‌شناسد، اتفاقا محدودیت‌های مناسکی و تضییقات مراسمی، راه را برای دامن گستری معرفتی باز‌تر می‌کند و همت باورمندان عاشورا، ضریب پیدا می‌کند.
 
محمدیان اظهار کرد: برای نوخوانی مفاهیم عاشورایی، برای درک بهتر سبک زندگی حسینی، برای بازفهمی درس‌های نهضت حسینی، برای به سنجه کشیدن امروز به محک عاشورا، برای به خانه بردن سوغات‌های جان فزای مجالس حسینی، برای.. بله، همت ها، هم افزا می‌شود تا کوتاهی‌های بالضروره مراسم را با رشید شدن معارف، جبران کنیم.
 
او افزود: غیرتی که مردمان برای این امر در کار دارند هم ستودنی  و هم امید بخش است. ستودنی از آن رو که ملت به قاعده امت_امامت دارد رفتار خود را تعریف می‌کند و امید بخش به این دلیل که شیوع فراگیر کرونا هم نتوانسته است تشیع را به حاشیه براند و نقطه قوت آن را که عاشورا و شهادت باوری است، تحت تاثیر کاهشی قرار دهد.
 
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی ادامه داد: به رغم دشواری ها، محرم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بر مسیر عقلانیت و خردورزی راه خود را به پیش می‌برد و پیش می‌رود. این بن بست ناشناسی قطعا ثمرات روشنی خواهد داشت که سیاهی جهالت را خواهد تاراند.
 
محمدیان بیان کرد: رسانه محرم به تولید و تشییع پیام می‌پردازد و رسانه‌ها نیز حامل و توزیع کننده پیام‌هایی هستند که این رسانه تولید می‌کند. هم افزا شدن هم یعنی همین که ظرفیت‌های مدرن رسانه‌ای از مجازی تا حقیقی، از رسمی تا غیر رسمی پای کار محرم بیایند و دین خود را به این حقیقت بی غروب و پر فروغ ادا کنند.
 
او تصریح کرد: چنین هم می‌شود و غیرت ورزی رسانه نگاران در همین آغازین روز‌های محرم نشان می‌دهد که دارد اتفاقی می‌افتد. اتفاقی مبارک که اگر نمی‌شود مساجد و تکایا و حسینیه‌ها را فعال کرد، هر رسانه یک حسینیه می‌شود برای تبیین معارف حسینی، هر بنگاه خبری یک تریبون می‌شود برای رسانه محرم، این یعنی همه عاشقانه پای کار امام حسین (ع) ایستاده ایم.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.