بیرامی از از اتصال ۵۳۲ مدرسه روستایی ایلام به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: تحقق عدالت ارتباطی برای کاهش شکاف آموزشی میان دانش آموزان شهر و روستا از مهمترین اهداف وزارت ارتباطات در اجرای این طرح است.

اوبا اشاره به اتصال کلیه مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات تا پایان شهریور، ادامه داد: از مجموع ۱۰۵۴ مدرسه استان با همکاری شرکت مخابرات کلیه مدارس شهری استان شامل ۴۱۴ مدرسه و از ۶۴۰ مدرسه روستایی استان، ۵۳۲ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: سرویس‌های واگذار شده به مدارس با سرعت حداقل ۲ Mbps با حجم ماهانه ۳۰G خواهد بود.

او در ادامه با اشاره به زمان محدود تا بازگشایی مدارس و لزوم تسریع در روند اتصال مدارس، خواستار تعامل بیشتر برای اتصال تمامی مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات شد و بیان کرد : تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و رفع کمبود‌ها از جمله اولویت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

بیرامی با اشاره به اینکه مدرسه هوشمند، محیطی بهتر و پویاتر را برای یادگیری و بروز خلاقیت‌های دانش آموزان فراهم می‌کند، گفت: استفاده هوشمند از تجهیزات و شبکه ملی اطلاعات نیاز به بستر ارتباطی مناسب دارد و با توجه به پوشش حداکثری نسل سوم و چهارم اینترنت در مناطق مختلف استان، هوشمندسازی مدارس از دیگر فعالیت‌های مهم وزارت ارتباطات در استان است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.