قهرمان ۴۰۰ متر داخل سالن آسیا درباره وضعیت دو و میدانی توضیحاتی ارائه کرد.

مهدی زمانی قهرمان ۴۰۰ متر داخل سالن آسیا در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:  به نظرم در طول ۱۰، ۱۵ سال اخیر که ملی پوش دو و میدانی بودم، وزارت ورزش و سازمان بازرسی کل کشور برای انتخابات فدراسیون دو و میدانی بهترین و بزرگترین تصمیم را گرفتند. علاوه بر این، انتخاب مبینی به عنوان سرپرست فدراسیون دو و میدانی و رد صلاحیت کیهانی جزو اقدامات خوب مسئولان ورزش محسوب می‌شوند.  

رد صلاحیت کیهانی یکی از بهترین تصمیمات وزارت ورزش بود/ رئیس جدید دو و میدانی از جنس این رشته ورزشی باشد

دو و میدانی در دوران مدیریت قبلی ۲۰ سال عقب افتاد 

زمانی گفت: به نظرم در دوره ۴ ساله مدیریت قبلی نزدیک به ۲۰ سال دو و میدانی عقب افتاد. به هر حال نسل طلایی دو و میدانی و ثبت بهترین رکورد‌ها را در دوره گذشته داشتیم، اما متاسفانه کیهانی باعث شد ۹۰ درصد آن نسل  از این رشته ورزشی خداحافظی کنند. همچنین قهرمانان دو و میدانی می‌توانستند چندین سال برای کشورمان افتخار کسب کنند، اما رئیس سابق فدراسیون با سوء مدیریت خود باعث شد که  آن‌ها از رده خارج شوند.  

ملی پوش سابق دو و میدانی بیان کرد: به نظرم فردی به عنوان  رئیس فدراسیون دو و میدانی باید انتخاب شود که از جنس این رشته ورزشی باشد و به دنبال حواشی و پیگیر مسائل شخصی خود نباشد. رئیس جدید فدراسیون باید به فکر ارتقای سطح فنی ورزشکاران باشد و وضعیت این رشته ورزشی را سر و سامان بدهد.

رئیس جدید دو و میدانی در افزایش سهمیه المپیک نقش مهمی دارد

او افزود: به هر حال در سال المپیک هستیم و رئیس جدید فدراسیون دو و میدانی می‌تواند نقش مهمی در افزایش سهمیه دو و میدانی و مدال آوری در المپیک داشته باشد، چون این موضوع دور از دسترس نیست و در گذشته تجربه این کار را داشته ایم. به هر حال  در زمان نسل گذشته دو و میدانی می‌توانستیم سهمیه المپیک بیشتری کسب کنیم، اما رئیس قبلی فدراسیون باعث شد که ورزشکاران تباه شوند و آن‌ها نتوانستند به ورزش خود ادامه بدهند، چه برسد به اینکه سهمیه المپیک بگیرند. از وزارت ورزش خواهش می‌کنم که به درد و دل دو و میدانی کاران گوش بدهد و به وضعیت قهرمانان این رشته ورزشی رسیدگی کند.

زمانی گفت: به طور حتم دو و میدانی برای مسئولان ورزش مهم است و خواسته ورزشکاران را عملی می‌کنند. به هر حال دو و میدانی کاران درخواست نا به جایی ندارند و خواستار این هستند که رئیس جدید فدراسیون از جنس دو و میدانی باشد و بتواند به این رشته ورزشی کمک کند.

او در پایان خاطر نشان کرد: آرزوی موفقیت برای ورزشکاران دارم و امیدوارم آن‌ها بتوانند سهمیه های المپیک را افزایش بدهند و علاوه بر این رئیس جدید فدراسیون دو و میدانی جدید بتواند از حق این رشته و ورزشکاران آن دفاع کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار