معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، از ثبت نام ۴۰۰ هیئت مذهبی استان در سامانه بیرق خبر داد.

سامانه بیرقبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام عزیزالله میراحمدی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ثبت نام هیئت‌های عزاداری و مذهبی گفت: ۴۰۰ هیئت مذهبی در استان در سامانه بیرق ثبت نام و مجوز فعالیت دریافت کردند.

او افزود: در استان یک هزار و ۴۰۰ هیئت مذهبی فعال است که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، هیئت‌های مذهبی باید در سامانه بیرق ثبت‌نام و تعهدنامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط ستاد ملی کرونا را امضاء کنند.


بیشتر بخوانید


میراحمدی اضافه کرد: از دو شب گذشته هم بازرسی از هیئت‌های مذهبی و همچنین مکان‌های برگزاری مراسم از سوی بازرسان و کارشناسان سازمان تبلغیات آغاز شده است، تا مجوز فعالیت به هیئت‌های که ثبت نام کرده‌اند، اعطا شود.

او، بر انجام بازرسی از مکان برگزاری هیئت و همچنین نحوه برگزاری مراسم عزاداری در استان تأکید کرد و گفت: هر هیئت موظف است با به کارگیری تعدادی از اعضای هیئت در قالب همیاران سلامت، از ورود افراد بدون ماسک و دستکش به هیئت جلوگیری و در زمان ورود افراد به هیئت با در اختیار قرار دادن مواد ضدعفونی کننده، نسبت به ضدعفونی کردن مکان اقدام کند.

میراحمدی اظهار داشت: مراسم عزاداری ایام محرم امسال بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود و هرگونه حرکت دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی ممنوع و عزاداری هیئت‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی باید در جا و در فضای باز برگزار شود.

او، با تأکید بر برگزاری آیین‌های عزاداری در فضای باز و کمتر از دو افزود: آیین‌های عزاداری در فضای بسته باید با یک چهارم ظرفیت فضا باشد و دستورالعمل بهداشتی ستاد ملی کرونا نیز رعایت شود.

میراحمدی به موضوع نذورات مردم و هیئت‌های مذهبی در ماه‌های محرم و صفر اشاره کرد و گفت: نذورات مردم باید به سمت تهیه بسته‌های معیشتی و کمک‌های مؤمنانه و همچنین بسته‌های بهداشتی سوق داده شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار