رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: کمک به واحد‌های قضایی و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه از اصلی‌ترین وظایف شورا‌های حل اختلاف در استان اردبیل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در جلسه شورای قضایی استان و با معرفی حجت الاسلام علوی به عنوان رئیس جدید شورا‌های حل اختلاف استان گفت: استفاده از ریش سفیدان و معتمدین محلی در قالب استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها یکی از مهمترین رسالت‌های شورای حل اختلاف است که خوشبختانه عملکرد موفق شورا در این استان توانسته است میزان قابل ملاحظه‌ای از حجم ورودی پرونده‌ها به محاکم دادگستری را کاهش دهد.

او بیان کرد: واقعه عاشورا هر چند که در یک روز اتفاق افتاد، ولی تاثیرات شگرفی بر دل انسان‌های آزاده در طول تاریخ گذاشته است و این نشأت گرفته از حق طلبی، آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم و ستم حضرت امام حسین (ع) است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه با اشاره به سیاست‌های کلی قوه قضاییه که برگرفته از شرع، قانون و احکام الهی است، افزود: دستگاه قضایی با تأسی از نهضت عاشورا، عدالت‌خواهی و ایستادگی در برابر ظلم و فساد را در سرلوحه خود قرار داده و در این مسیر سعی می‌کند با پاسداری از ارزش‌های والای انسانی که از مهمترین اهداف نظام اسلامی است به بهترین نحو ممکن آن‌ها را محقق سازد.

عتباتی سازش در ۷ پرونده قصاص در سال ۹۹ به همت کار گروه جهادی بخشایش را نمونه دیگری از موفقیت در حوزه صلح و سازش در استان اردبیل عنوان کرد و گفت: مسلما تداوم و استمرار موفقیت‌ها در ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه در گرو همکاری تعامل و هم افزایی مردم و مسئولان می‌باشد.

او یادآور شد: استان اردبیل و مردم ولایی و حسینی اردبیل از ظرفیت بسیار خوبی در صلح سازش برخوردار است، لذا باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این جلسه که اعضای شورای معاونین رئیس کل، اعضای شورای قضایی استان و تعدادی از قضات و کارمندان شورای حل اختلاف نیز حضور داشتند، ضمن قدردانی از خدمات ارزشمند ابراهیمی رئیس سابق شورا‌های حل اختلاف استان، حجت الاسلام والمسلمین علوی را به عنوان رئیس جدید شورا‌های حل اختلاف است استان معرفی نمود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.