اختصاص ۱۰ میلیارد ریال به طرح‌های حوزه بالهارود در اردبیل

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: ۱۰ میلیارد ریال به طرح‌های حوزه بالهارود استان اردبیل اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم قرایی، معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با تلاش و پیگیری چند ماهه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و موافقت شرکت مدیریت منابع آب ایران و وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، در روز‌های اخیر مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به طرح‌های حوزه بالهارود در استان اردبیل اختصاص یافت.

او افزود: این اعتبار از محل اعتبارات توزیع متوازن از امکانات کشور و توزیع عادلانه و رفع تبعیض و ارتقای منطقه ۲۹ مرداد ۹۹ توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده و با ابلاغ به این طرح مقرر است طرح‌های این حوزه تعیین تکلیف گردند.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: مقرر است با استفاده از این اعتبار مطالعه سد‌های کله سر، سینه سر و توسانلو که به دلیل عدم تامین اعتبار از سال‌های قبل، مطالعه آن‌ها نهایی نشده است با سرعت ادامه یافته و گزینه‌های بهینه برای بهره برداری از پتانسیل این محدوده مرزی استان اردبیل ارائه گردد.

قرایی اظهار داشت: بعد از تکمیل مطالعات سد‌های فوق، پیگیری‌های لازم برای احداث سد‌های معیشتی صورت می‌گیرد تا منابع آبی و خاکی منطقه بهره برداری گردد و از خروج قسمتی از آب مرزی استان جلوگیری شود.

او در ادامه به اقدامات اخیر شرکت آب منطقه‌ای در پیگیری و اخذ مجوز تخصیص آب زیرزمینی در محدوده مغان شامل چهار شهرستان شامل اصلاندوز، بیله سوار، پارس آباد و گرمی اشاره کرد و یادآو شد: با پیگیری‌های بعمل آمده، مجوز واگذاری ۱۰ میلیون مترمکعب آب برای توسعه کشاورزی و شرب و صنعت در محدوده این شهرستان‌ها اخذ شده و به متقاضیان واگذار خواهد شد تا طرح‌های معیشتی خود را احداث نمایند که با این اقدام ساکنان در مناطق مرزی تثبیت خواهد شد و از خالی شدن مرز‌ها جلوگیری می‌شود.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در پایان از متقاضیان خواست تا برای ارائه درخواست و تشکیل پرونده برای اخذ تخصیص آب به طرح‌های سرمایه گذاری به ادارات منابع آب شهرستان‌های مذکور مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.