با امضای تفاهم‌نامه‌ای در سازمان نظام‌مهندسی استان تهران، حضور سازندگان ذی‌صلاح به‌منظور افزایش کیفیت ساخت‌وساز و کاهش حوادث ساختمانی الزامی شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  سازمان نظام‌مهندسی استان تهران ،  امروز اول شهریورماه تفاهم‌نامه سه‌جانبه با حضور  سعیدیان، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران،  محمد سالاری رئیس گروه معماری و شهرسازی شورای شهر تهران،   افشین حبیب زاده نائب رئیس گروه عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران، در راستای اجرایی کردن شناسنامه فنی و ملکی ساختمان و الزام حضور سازندگان ذی‌صلاح به‌منظور افزایش کیفیت ساخت‌وساز و کاهش حوادث ساختمانی منعقد شد.

سازندگان ذی‌صلاح در دو بخش مهندسی (مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی) و استادکاران و کارگران دارای صلاحیت از موارد  قیدشده در تفاهم‌نامه است که بر اساس آن حضور سازنده ذی‌صلاح برای گروه‌های ج و د ساختمانی در تمامی مناطق اجباری و در منطقه ۲ برای تمامی گروه‌های ساختمانی الزامی است. این موضوع به صورت آزمایشی، به مدت یک سال اجرا می‌شود تا در صورت حصول نتیجه در تمامی گروه ها و در تمامی مناطق اجرا شود.

همچنین برحسب ماده ۴ قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان و الزام فراگیری آموزش فنی حرفه‌ای برای اشتغال به کار توسط سازندگان ذی‌صلاح، توافق کنندگان متعهد شدند تا یک سال آینده نسبت به پیگیری از مراجع مربوطه ازجمله سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اقدام کنند.

 سعیدیان در حاشیه این تفاهم‌نامه با اشاره به الزام حضور مجری ذی‌صلاح در قانون، موضوع را به‌عنوان خواسته سال‌های دور اعضای سازمان، عنوان کرد و افزود: تفاهم کردیم که مجوز شروع عملیات ساختمانی تا معرفی و ثبت قرارداد مجری، صادر نشود.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، همچنین پایان عملیات ساختمانی را نیز منوط به امضای مجری و صدور شناسنامه فنی عنوان  و اظهار کرد: امیدواریم گام‌به‌گام اقدامات مثبت و مؤثری صورت بگیرد و شاهد افزایش کیفیت هرچه بهتر ساخت و ساز در تهران باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار