همزمان با هفته دولت ۴ کتابخانه عمومی در فارس افتتاح و ساخت آن آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: در هفته دولت امسال چهار طرح کتابخانه‌ای شامل سه افتتاح کتابخانه، کلنگ زنی ساختمان دو کتابخانه عمومی و شروع به کار محفل ادبی قند پارسی در استان فارس انجام می‌شود.

روح الله منوچهری افزود: کتابخانه عمومی «شهدای اینانلو» شهر بدون کتابخانه قره بلاغ فسا، کتابخانه مشارکتی زندان شهرستان قیروکارزین و کتابخانه مشارکتی زندان شهرستان فیروزآباد افتتاح می شوند.

او تصریح کرد: ساخت ساختمان کتابخانه استاد شهید مطهری نورآباد با متراژ ۶۰۰ مترمربع آغاز می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: با انتقال این کتابخانه به ساختمان جدید، ساختمان قدیمی تخریب و در زمین آن که ۵۷۸ مترمربع است، ساختمان جدید به متراژ ۶۰۰ متر در دو طبقه و شامل بخش‌های مخزن، نشریات و مرجع، کودک و نوجوان و سالن‌های مطالعه مجزا ساخته شود.

منوچهری تصریح کرد: دو طرح مهم کتابخانه‌ای در شهرستان شیراز در مراحل پایانی است و به زودی شاهد شروع به ساخت کتابخانه مرکزی شهر شیراز و کتابخانه عمومی شهر صدرا خواهیم بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، ایجاد کتابخانه در شهر‌های بدون کتابخانه و بهسازی و تجهیز کتابخانه‌های موجود را اولویت مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان دانست و اضافه کرد: در حال حاضر ۲۳۹ کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در استان به مخاطبان خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار