فعالیت ۱۷ مرکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد در شهرستان خوی

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ه) خوی گفت:۱۷ مرکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد در شهرستان خوی فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ قادر  ولی نژاد رئیس کمیته امداد امام خمینی (ه) خوی، به خبرنگاران گفت: ۱۷ مرکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد در شهرستان خوی فعالیت  می کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ه) خوی در ادامه تعداد افراد تحت حمایت این نهاد در شهرستان خوی را ۱۳۶۱۳نفر بیان کرد و افزود:از این تعداد ۵۸ درصد شهری و۴۲درصد روستایی می‌باشند که ماهانه بالغ براز ۱۶ میلیارد ریال مستمری به خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

ولی نژاد تصریح کرد:در این شهر بیش از هزار نفر فرزندان ایتام و محسنین داردکه ۲۵۶حامی درطی ۵ماهه اول سالجاری برای این فرزندان۱۲میلیاردو۵۰۰ میلیون تومان نقدی وغیرنقدی کمک کرده اند.

رئیس کمیته امداد خوی اظهارداشت: این نهاد بعنوان حمایت از افراد تحت پوشش خود در ۵ماهه اول سالجاری برای هزینه ۸۳۷بیمار،۵۳نفرازبیماران صعب العلاج،۲۰ نفربیماران نیازمند نگهداری،۱۰۴نفر زنان باردار موردحمایت، ۴۵نفر بیمه شدگان تامین اجتماعی و نیز هزینه اقدامات حمایتی دیگری برای دانش آموزان و دانشجویان با بیش از یک میلیاردو ۷۶۳میلیون ریال پرداخت شده است.

ولی نژاد با اشاره به اعطای جهیزیه به زوج‌های تحت حمایت این نهاد نیز گفت: درطی ۵ ماهه اول سالجاری برای ۶۵ زوج جوان تحت پوشش به مبلغ ۱۷۸ میلیون و۴۰۰ هزارتومان کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه به همت کمیته امداد برای ۵۰۵ نفرمددجو شغل ایجاد شده است، گفت:برای این افراد در زمینه‌های مختلف شغلی از محل اعتبارات کمیته امداد ونیزاعتبارت بانکی ۱۷ میلیارد ریال پول پرداخت شده است.

ولی نژاد با اشاره به افزایش درآمد‌های حاصل از مشارکت‌های مردمی درخوی، اظهار کرد: در۵ماهه اول سال جاری بیش از۶میلیاردو۶۱۶ میلیون تومان صدقه ویک میلیاردو ۶۵۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده که نشان از رشد مشارکت‌های مردمی در کمک به نیازمندان دارد.

او با اشاره به فعال سازی سا مانه صدقه روزانه الکترونیکی در اپراتورهمراه اول گفت:مردم و خیرین می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۸۰* (مشترکین همراه اول) ویا با شماره گیری کد #۴۴۶*۸۸۷۷* صدقه و وکمک‌های نقدی خودرا به صورت الکترونیکی پرداخت نمایند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خوی ضمن تقدیر از تلاش‌های اصحاب رسانه شهرستان در پوشش اخبار و فرهنگسازی احسان و نیکوکاری در جامعه، اذعان کرد: امیدواریم با حمایت‌های رسانه‌های مجازی و مکتوب شهرستان، در زمینه فرهنگسازی هرچه بهتر برای کمک به نیازمندان در سطح جامعه گام برداریم.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.