رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری بیش از ۱۲ ویژه برنامه هنری عاشورایی در ایام عزاداری محرم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، شریف اسلامی رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری بیش از ۱۲ ویژه برنامه هنری عاشورایی در ایام عزاداری محرم خبر داد.
 
اسلامی افزود: اگرچه شرایط شیوع ویروس کرونا برگزاری آئین عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا را با محدودیت‌هایی مواجه کرده، اما این شرایط باعث شده که هنرمندان برنامه‌های هنری خلاقانه‌ای را برای پاسداشت و تعظیم ایام عاشورای حسینی تدوین و اجرا کنند.

او بیان کرد: رویکرد اصلی حوزه هنری تولید محتوا و اجرای برنامه‌های هنری متناسب با فضای مجازی است تا شاهد ترویج و تعالی شور و شعور حسینی در این ایام باشیم.
 
اسلامی، مسابقه عکس «هر خانه یک حسینیه» را یکی از برنامه‌های این ایام حوزه هنری عنوان کرد و گفت: فراخوان این مسابقه در فضای مجازی منتشر شده و به ۵ عکس برتر در این زمینه جوایزی اهدا می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان برگزاری پویش کلیپ‌های شعرخوانی در وصف حماسه عاشورا و شهدای مقاومت را از دیگر برنامه‌ها این ایام عنوان کرد و افزود: کلیپ‌های شعرخوانی شعرای آئینی استان در وصف حماسه حسینی نیز تولید و در فضای مجازی توزیع می‌شود.
 
اسلامی به برگزاری کارگاه تولیدی پوستر‌های عاشورایی با حضور هنرمندان گرافیست و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان اشاره و بیان کرد: در این کارگاه ۲۰ اثر پوستر تولید شده که در فضای مجازی و به صورت بنر در فضای شهر و تلویزیون شهری توزیع و اکران می‌شود.

او برگزاری شب شعر مجازی، تولید مجموعه عکس نوشته‌های عاشورایی، نمایشگاه‌های مجازی عکس و پوستر عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا، مسابقه مجازی آوا‌ها و نوحه‌های عاشورایی لری، اکران فیلم‌های تولیدی حوزه هنری با موضوع عزاداری مردم استان در فضای مجازی و معرفی کتاب ۷۲ حرف با ۷۲ تن سروده «رسول سنایی» را از دیگر برنامه‌های این مرکز در این ایام عنوان کرد.

اسلامی، موشن گرافی نوحه‌های لری تولیدی این حوزه، کمیک موشن عاشورا در اسارت، اجرای تعزیه آنلاین و پژوهش تصویری آئین عزاداری زنان «موشمی زیلایی» را از دیگر برنامه‌های این مرکز در ایام محرم دانست.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.