معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: علیرغم شیب نزولی کرونا در استان و سایر شهر‌های کشور، اردبیل همچنان در وضعیت قرمز کرنا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در جلسه ستاد مدیریت کرونا در استان با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت: گر چه نسبت به ایام پیک، میزان بستری‌ها و فوتی‌ها در بیمارستان‌های استان کاهش یافته، اما همچنان سلامتی مردم از اهمیت زیادی بر خوردار است و نباید از حساسیت موجود کاسته شود.

او با بیان اینکه در برگزاری مراسم عزاداری وضعیت قرمز و سفید فرقی ندارد افزود: بنا به ابلاغ ستاد ملی کرونا، ضوابط بهداشتی برای کل کشور لازم الاجراست و نباید کاری بکنیم که زحمات تیم سلامت اعم از کادر پرستاری و پزشکی هدر رود البته هیچکس مخالف برگزاری مراسم عزاداری نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه تمام مراسم عزاداری در بیرون از مسجد و محل مسقف برگزار می‌شود افزود: کاهش میزان بستری‌ها و فوتی‌ها نسبت به هفته‌های گذشته نشان از رعایت و توجه مردم نسبت به ضوابط بهداشتی در نقاط مختلف استان است و باید ادامه داشته باشد.

ندایی ادامه داد: در ۲۴ساعت گذشته ۳ نفر فوتی در اردبیل اتفاق افتاده و در حال حاضر ۲۸۰ مورد تخت از سوی مبتلایان به بیماری کرونا اشغال شده است.

او فرهنگ استفاده از ماسک و ضدعفونی در خانواده‌ها و عزاداری‌ها را ضروری دانست و گفت:خوشبختانه مردم فهیم استان به اهمیت و حساسیت موضوع پی برده اند و اکثر مردم در نقاط مختلف استفاده از ماسک را الگوی پیشگیری از ویروس کرنا می‌دانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ادامه داد: صنعت، معدن و تجارت نیز اقلام مورد نیاز هیئت‌ها و عزداران را تامین و با نرخ مصوب در اختیار مردم قرار می‌دهد.

ندایی ضمن تقدیر از زحمت‌های عوامل شهرداری، صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی گفت: کار‌های میدانی اطلاع رسانی خوبی بین مردم انجام شده و نباید اتفاقی بیافتد که بعد از اتفاق دنبال مقصر بگردیم.

او افزود: باید قبل از وقوع هر اتفاق ناگوار پیشگیری انجام شود و نباید تبیض بین مساجد و هییت امنا بر خلاف مروتکل بهداشتی اتفاق بیافتد.

معاون سیاسی استاندار اردبیل تصریح کرد: همکاری عزاداران خوب بوده و بیشتر آن‌ها پایبند به اصول بوده و به پروتکل بهداشتی ابلاغ شده اعتماد دارند.

ندایی گفت: در شهرستان‌ها هم باید مشابه این جلسات را فرمانداری‌ها برگزار کنند که توجیه هییت امنا و ریش سفیدان می‌تواند از میزان بسیاری از مشکلات بکاهد.

او با اشاره به اینکه نقش و وظایف همه دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها مشخص و ابلاغ شده است اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی با همکاری مردم کمک حال کادر درمان شده اند و باید در آینده نیز این همکاری‌ها ادامه داشته باشد.

معاون سیاسی استاندار اردبیل با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری ازمون ساسری کنکور افزود: فاصله گذاری در آزمون کنکور با همکاری دانشگاه‌های استان و آموزش و پرورش انجام شد و نسبت به سنوات گذشته ۲.۵ برابر از فضای بیشتر در این آزمون استفاده شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.