معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد آخرین تصمیمات و جزئیات ساخت پارکینگ در هسته مرکزی شهر را تشریح کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در حاشیه مراسم ارتقای تکنولوژی پارکینگ مکانیزه باغ ملی، گفت: پارکینگ میدان شهدا که طی دو تا سه ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و زمین آن را تحویل گرفتیم، در میدان بسیج نیز مشکل زمین که قرار بود در اختیار قطارشهری قرار بگیرد برطرف شده، اما برای زمین ایجاد پارکینگ در حال مذاکره هستیم.
 
او افزود: در سه نقطه دیگر مثل میدان شهید گمنام آقای استاندار مکاتبه‌ای با دولت انجام داده که زمین شرکت نفت و راه آهن را به ما تحویل بدهند که هنوز نتوانستیم به توافق برسیم.
 
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: با ایجاد پارکینگ در میدان شهدا محدودیت‌هایی مطمئنا در خیابان آیت ا... شیرازی منتهی به حرم مطهر ایجاد خواهیم کرد، مهم این است که زائران بدانند که این محدودیت در چه بازه زمانی صورت می‌گیرد تا بهتر بتوانند مدیریت کنند و شهروندان با ترافیک روبه رو نشوند، ما پیشنهاد‌های خودمان را نیز به شورای همتا دادیم تا بتوانیم مصوبه آن را دریافت کنیم.

کمبود پارکینگ در مشهد

کاظمی در ادامه به موضوع کمبود پارکینگ در مشهد اشاره و بیان کرد: در برخی از نقاط مشهد تقاضا‌هایی برای سفر وجود دارد که به دلیل محدودیت فضا، مساحت و کاربری‌های شکل گرفته به شدت با کمبود پارکینگ مواجه هستیم، هم اکنون در مشهد بیش از ۱۳ هزار جای پارک غیر حاشیه‌ای و حدود ۳۰ هزار جای پارکینگ حاشیه‌ای وجود دارد، اما متناسب نبودن پارکینگ و تعداد خودرو‌ها یکی از معضلات اساسی شهر مشهد است.
 
او تصریح کرد: این نوید را می‌دهم که حداکثر تا یک ماه آینده پارکینگ مجد با هزار و ۲۰۰ جای پارک در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، همچنین پارکینگ آزادی با ظرفیت ۵۰۰ جای پارک حداکثر دو تا سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
 

بیشتربخوانید

 
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان این که در گذشته ۲۳ پارکینگ مکانیزه در ۱۴ نقطه شهر با ظرفیت ۵۶۱ جای پارک ایجاد شده بود، تاکید کرد: به دلایل مختلفی از جمله نداشتن کارایی مناسب، مشکلات ایمنی و مشکلات به وجود آمده برای خودروی شهروندان، این پارکینگ‌ها مورد استقبال قرار نگرفته بود، از طرفی مدیریت شهری هم نتوانسته بود از این پارکینگ‌ها بهره برداری کند.

۲۲ میلیارد برای اورهال پارکینگ‌های مکانیزه

کاظمی با اشاره به مصوبه شورای شهر مبنی بر فروش پارکینگ‌های مکانیزه به دلیل مشکلات ایجاد شده، اظهار کرد: طی بررسی‌هایی که صورت گرفت اولویت بر آن شد که به جای فروش، دغدغه‌های شهروندان از جمله بحث مهم ایمنی را برطرف کنیم و در این جهت شرکت‌های دانش بنیان داخلی این آمادگی را اعلام کردند که حاضرند به صورت کامل و استاندارد اورهال پارکینگ‌های مکانیزه را انجام دهند و این کار در کوتاه‌ترین زمان و بهترین نحو انجام شد.
 
سیر تا پیاز ساخت ۴ پارکینگ در هسته مرکزی مشهد
 
او با بیان این که برای اورهال پارکینگ باغ ملی ۱.۵ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: با توجه به موفقیت اورهال این پارکینگ لایحه‌ای را به شورای شهر فرستادیم که مصوبه قبلی مبنی بر فروش پارکینگ‌های مکانیزه لغو شود و با موافقت شورای شهر ۲۲ میلیارد تومان برای اورهال سایر پارکینگ‌های مکانیزه اعتبار در نظر گرفته شد.
 
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: مناقصه اورهال ۵۴۱ فضای پارکینگ‌های مکانیزه باقی مانده در ۲۲ نقطه شهر نیز در یکی دو ماه آینده برگزار خواهد شد، همچنین تعدادی از این پارکینگ‌های مکانیزه باید جابه جا شود و در مکان‌هایی که به شدت با کمبود پارکینگ مواجه هستیم منتقل شود.
 
کاظمی بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال و سه ماه ابتدایی سال آینده بتوانیم همه پارکینگ‌های مکانیزه را اورهال کنیم و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

ظرف کمتر از سه ماه ۵۰۰ فضای پارک در مشهد ایجاد می شود

محمد مهدی اسدی مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: یکی از مشکلات و معضلات ترافیکی مشهد بحث پارکینگ‌های مکانیزه و امنیت آن بود که در واقع هیچ کدام تاییدیه آتش نشانی را نداشت و الان هم ندارد، از طرفی شهروندان از این پارکینگ‌ها ناراضی بودند.
 
او با اشاره به اورهال پارکینگ باغ ملی، افزود: اورهال این پارکینگ بیش از چهار ماه طول کشید و بیش از سه هزار و ۷۸۱ قطعه این پارکینگ تعویض یا تعمیر شد، در واقع با این اقدام می‌توان این پارکینگ را به عنوان نمونه پیشرفته استاندارد نام برد.
 
مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد ادامه داد: با استاندارد سازی و اورهال این پارکینگ ۴۸ فضای پارک در اختیار شهروندان قرار گرفته است.
 
سیر تا پیاز ساخت ۴ پارکینگ در هسته مرکزی مشهد
 
اسدی بیان کرد: با فناوری که به دست آمده قول می‌دهیم ظرف کمتر از سه ماه ۵۰۰ فضای پارک را در هر نقطه شهر ایجاد و اورهال کنیم.
 
او استفاده از توان داخلی را از سیاست‌های شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد اعلام و تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد قطعات پارکینگ‌های مکانیزه توسط متخصصان داخلی ساخته می‌شود و در ۱۳ نقطه مشهد می‌توانیم ۵۰۰ فضای پارک را با همین توان داخلی ایجاد کنیم.
 
مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد با بیان این که ایجاد پارکینگ‌های مکانیزه در نقاط بحرانی یکی از نیاز‌های اصلی شهر مشهد است، تاکید کرد: در مناطقی مثل بولوار‌های سجاد، احمدآباد، خیابان کوهسنگی و بیمارستان‌ها امکان ایجاد پارکینگ رمپی وجود ندارد، این فناوری بسیاری از مشکلات پارکینگی مشهد را حل می‌کند، ضمن این که آمادگی داریم پارکینگ مکانیزه آزاد شهر را نیز اورهال کنیم.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.