شب گذشته نیز خیابان‌های پورتلند آمریکا شاهد تجمعات اعتراضی مردم این شهر و همچنین وقوع چندین درگیری خشونت‌آمیز میان مردم و نیرو‌های پلیس بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شب گذشته بار دیگر معترضان در پورتلند آمریکا به خیابان‌ها آمدند و درگیری‌هایی نیز میان آن‌ها و نیرو‌های پلیس ایجاد شد.

در یک حادثه جمعیتی حدود ۲۰۰ نفر به مرکز پلیس در منطقه شمالی شهر حمله کردند که نیرو‌های پلیس برای فرو نشاندن خشم این معترضان عقب نشینی کردند و از منطقه دور شدند.

از سوی دیگر، صد‌ها نفر از اعضای گروه‌های مختلف با ایدئولوژی‌های متفاوت در خیابان جنوب غربی سوم در مجاورت دادگستری مرکزی تجمع کردند. چندین درگیری در این تجمع روی داد، پرتابه‌ها و مواد آتش‌زا پرتاب شد و اسپر‌های فلفل و مواردی از این دست نیز مورد استفاده قرار گرفت.

بنا بر اعلام پلیس، در این تجمع خشونت آمیز مردم با یکدیگر درگیر شده بودند و با استفاده از میله و باتوم همدیگر را می‌زدند. برخی محافظ‌های بدن و ماسک‌های ضد گاز پوشیده بودند.

پلیس محلی در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد «در حالی که این نوع تجمع‌ها تعریف شورش را دارند، این طور اعلام نشد، زیرا منابع پلیس کافی برای رسیدگی به چنین مواردی در دسترس نداریم.» بنا بر اعلام پلیس این تجمعات تا حوالی بعد از ظهر (به وقت محلی) ادامه داشت که پس از هشدار پلیس برای متفرق شدن کم کم پراکنده شدند.

نیرو‌های پلیس در ساعات اولیه روز گذشته نیز چندین نفر را به دلیل وارد کردن خسارات شدید به اتومبیل‌های پلیس و همچنین مصدوم ساختن افسران پلیس بازداشت کرده بود.

پس از کشته شدن جورج فلوید در ۲۵ مه در شهر مینیاپولیس اعتراضات در سراسر آمریکا و همچنین پورتلند آغاز شد و تاکنون این اعتراضات ادامه داشته است. چندین بار در این شهر اعلام وضع شورش شده است. اخیرا رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داده بود در صورتی که شورش‌ها فرو نشیند گارد ملی را به این شهر اعزام می‌کند.

گفته می‌شود تاکنون میلیون‌ها دلار به این شهر خسارت وارد شده است. همچنین از زمان آغاز اعتراضات بیش از ۵۵۰ نفر بازداشت و بیش از ۱۰۰ نفر به خرابکاری متهم شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار