کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین دمای روزانه در مناطق مختلف این استان به میزان ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آذر رضایی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند ادامه‌دار کاهش دمای هوا از فردا سوم شهریور ماه در خراسان رضوی آغاز شده و تا پایان این هفته ادامه خواهد داشت.

او بیشینه دمای امروز دوم شهریور ماه هوای مشهد را ۳۹ درجه سلسیوس پیش‌بینی و افزود: بر این اساس دمای هوای در این کلانشهر تا آخر این هفته به ۲۸ درجه نزول می‌کند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: کمینه دمای هوای مشهد نیز که دیشب ۲۱ درجه سلسیوس بود ظرف شب‌های آتی به تدریج کاهش خواهد یافت.

رضایی بیان کرد: همچنین ظرف امروز و فردا همزمان با عبور توده‌های ابر در نیمه شمالی خراسان رضوی احتمال بارش‌های پراکنده همراه با رعد و برق پیش‌بینی شده است.

او تصریح کرد: وزش باد نیز تا پایان این هفته پدیده غالب جوی در خراسان رضوی خواهد بود که در مناطق بادخیز استان همراه با گرد و خاک است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: فریمان با کمینه دمای ۱۴ درجه سلسیوس و سبزوار با بیشینه دمای ۴۲ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت گذشته بودند.

رضایی اظهار کرد: بیشترین شدت وزش باد نیز ظرف همین مدت از بجستان واقع در جنوب خراسان رضوی با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.
هواشناسی خراسان رضوی در این گزارش نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از بروز خسارات احتمالی به جهت رگباری بودن بارش‌ها و همچنین افزایش شدت وزش باد تاکید کرده است.
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.