به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در دویست و سی و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: شیوع ویروس کرونا به عنوان یک تهدید برای سلامت شهروندان، لزوم تغییر در روند سنتی ارائه خدمات شهرداریها، سازمانها، شرکتها و موسسات وابسته را بیش از پیش عیان کرد.
وی افزود: بدون شک اگر شهرداریها هوشمندسازی خدمات و تعاملات مالی و صدور مجوز را به بهانههای مختلف نادیده نمیگرفتند این روزها نه تنها تحقق منابع و درآمدها چالش عمده مدیریت شهری نبود، بلکه با استفاده از فرصت فراهم شده در ارائه خدمات غیر حضوری، هوشمند و الکترونیکی میتوانستند رضایت شهروندان را در سایه ارائه خدمات پایدار، بدون نیاز به مراجعه جلب کند.
فراهانی تصریح کرد: در حالی که ارائه خدمات فروشگاههای اینترنتی به علت نیاز به رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این شرایط مورد اقبال عموم قرار گرفته است، اما فروشگاه شهروند با ظرفیت بالای نیروی انسانی و فروشگاهی از گوی رقابت بسیار عقب مانده است.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: این دردی است که سایر فروشگاهها و مراکز ارائه خدمات وابسته به بخش عمومی نیز گرفتار آن هستند، ظاهراً مدیریت تصدی گرا، غیر اقتصادی و خرید تضمینی در سایه کالابرگهای عرضه شده به کارکنان این فروشگاهها را از تلاش برای رقابت و کسب سهم بازار بیشتر و جلب رضایت مشتریان بی نیاز کرده است.
وی ادامه داد: متأسفانه ظرفیت ارائه فروش الکترونیکی و غیر حضوری در فروشگاه شهروند به صورت جدی مورد توجه قرار نگرفته است و درگاه فروشگاه الکترونیک این مراکز به صورت ابتدایی طراحی و مدیریت میشود، به ویژه اگر سری به فروشگاه مجازی شهروند بزنید با سایتی شلوغ و ضعیف که قالب کالاهای آن با پیام «تمام شد» به مشتریان عرضه شده مواجه میشوید.
فراهانی تأکید کرد: ارائه خدمات و محصولات از طریق درگاههای فروش الکترونیکی و غیر حضوری فروشگاه شهروند، با صرفه اقتصادی و کیفیت مطلوب حق شهروندان عزیزی است که برای صیانت از سلامت خویش و حفظ فاصله اجتماعی تمایل دارند تا خریدشان را به صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام دهند.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران یادآور شد: با عنایت به اهمیت این مسأله اینجانب به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم توجه به بهبود ارائه فروش الکترونیکی و غیر حضوری در فروشگاه شهروند» به شهرداری تهران تذکر میدهم و انتظار دارم با استفاده از ظرفیت عرضه بر بستر کسب و کارهای نوپای موفق زمینه عرضه و ارائه کالاهای فروشگاه شهروند بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/