استاندار مازندران از افتتاح ۵۸۴ طرح در هفته دولت با بیش از هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان هزینه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دولت، تعداد کل طرح‌های قابل بهره برداری هفته دولت در مازندران را ۵۸۴ طرح اعلام کرد و گفت: برای بهره برداری از این طرح‌ها بیش از هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

او افزود: عملیات اجرایی ۹۰ طرح نیز با پیش بینی هزینه بیش از ۸۱۱ میلیارد تومان نیز هفته دولت در مازندران آغاز می‌شود.

استاندار مازندران در خصوص آخرین رایزنی‌ها برای تصویب منطقه آزاد در مازندران نیز گفت: شورای نگهبان مصوبه مجلس در خصوص ایجاد سه منطقه آزاد در مازندران را مغایر با اقتصاد مقاومتی تشخیص داد، اما با نگاه مثبت گزارشی درباره ایجاد منطقه آزاد در مازندران تهیه کرده است.

حسین زادگان یکی دیگر از ابهامات مطرح شده در خصوص ایجاد منطقه آزاد در استان را واردات محور شدن مناطق آزاد اعلام کرد و گفت: منطقه آزاد در مازندران با توجه به بازار ۲۰۰ میلیون نفری در کشور‌های حاشیه دریای خزر می‌تواند کارکرد واقعی خود در خصوص صادرات را هم پیدا کند.

او با بیان اینکه بیان این ابهامات مخالفت با ایجاد منطقه آزاد در مازندران نیست، ادامه داد: شورای نگهبان نسبت به محرومیت و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف استان مطلع است و ان شاءالله با نگاه مثبت این ایرادات حل خواهد شد.
 
مهدی رازجویان معاون عمرانی استاندار مازندران نیز گفت: بیشترین طرح‌ها در بخش کشاورزی با ۷۶ طرح و بیش از ۹۱ میلیارد تومان، حمل و نقل با ۸۷ طرح با ۸۱ میلیارد تومان، گردشگری با ۳۷ طرح و بیش از ۸۱ میلیارد تومان و بخش صنعت نیز با ۱۱ طرح و ۱۰۸ میلیارد تومان هزینه بهره برداری می‌شوند.

او با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح‌ها بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند، افزود: کلنگ زنی طرح‌ها امسال با توجه به اولویت بندی توسعه استان کاهش یافت و مقرر شد طرح‌هایی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تکمیل شوند.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار