فرماندار شهرستان زنجان گفت: هیئت‌های مذهبی زنجان تا به امروز همراهی خوبی را در راستای برگزاری مراسم عزاداری متناسب با دستورالعمل‌های بهداشتی داشتند.

هیئت عزاداریبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،رضا عسگری فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه در جلسات متعددی که تحت عنوان ستاد محرم تشکیل شده، تصمیمات مهمی اتخاذ شد که یکی از این تصمیمات، این بود که مساجد باید برنامه‌های عزاداری خود را در فضای باز و خارج از شبستان مساجد برگزار کنند، افزود: علاوه بر این، نماز جماعت نیز باید در یک مدت زمان محدود و با فاصله‌گذاری تعیین شده برپا شود.

او تصریح کرد: امسال به دلیل شرایط خاصی که داریم، برگزاری مراسمی، چون یوم‌العباس و سایر دسته‌های عزاداری شاخص را در زنجان شاهد نخواهیم بود.

عسگری گفت: از مردم درخواست می‌شود نذورات خود را به سمت کمک‌های مومنانه سوق دهند.

فرماندار زنجان ادامه داد: از مردم خواسته شده است تا نذورات خود را در این ماه عزیز به سمت کمک‌های مومنانه سوق دهند تا این کمک‌ها در قالب طرح مواسات و همدلی با آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا توزیع شود که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و هسته‌های مختلف شکل گرفته است و مذاکراتی را با کسانی که نذر داشتند، انجام داده‌ایم.

عسگری با بیان اینکه صدور فتوا‌های مختلف از سوی مراجع عظام، این امکان را برای ما فراهم کرده تا بتوانیم کمک‌هایی را به کسانی که به واسطه کرونا معیشت آن‌ها به خطر افتاده است، انجام دهیم، اظهار کرد: فراموش نکنیم برخی از صنوفی که تعطیل شده، به خاطر حفظ سلامتی مردم این اقدام صورت گرفته است و انصاف حکم می‌کند که همه ما تلاش کنیم این اقدام اصناف را جبران کنیم.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه برخی از اصناف با وجود اینکه شرایط سختی را به لحاظ اقتصادی دنبال می‌کنند، اما همراهی لازم را در این خصوص انجام داده‌اند و باید قدردان این قشر از کسانی که کسب و کار خود را برای حفظ سلامتی مردم تعطیل کرده‌اند، باشیم، عنوان کرد: بهترین قدردانی نیز همان است که بتوانیم بخشی از نذورات را برای صیانت از این امر در راستای استمرار آن سوق دهیم؛ چرا که کماکان نیاز امروز جامعه به تداوم این محدودیت‌ها است.

او بیان کرد: هیئت‌های مذهبی شهرستان زنجان تا به امروز همراهی خود را در راستای برگزاری مراسم عزاداری متناسب با پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرده‌اند.

عسگری در خصوص کمرنگ شدن حساسیت‌ها در شهرستان زنجان برای استفاده از ماسک، گفت: بعد از فروکش کردن موج اول شیوع کرونا، دلیل اصلی شروع موج دوم با شدت زیاد، به گونه‌ای که دو سوم فوتی‌های کرونایی مربوط به موج دوم بود، به این خاطر بود که وقتی پایین آمدن آمار مبتلایان اعلام شد، مردم احساس کردند که این بیماری از کشور و شهرستان زنجان رخت بر بسته است، در حالی که کاهش تعداد مبتلایان روزانه به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی بوده است که امروز باز هم شاهد کاهش آمار روزانه مبتلایان به این بیماری هستیم.

فرماندار زنجان گفت:بی تفاوتی به دستورالعمل‌های بهداشتی باعث خطرناک‌تر شدن موج سوم بیماری کرونا خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه اگر مردم دوباره نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بی‌تفاوت باشند، موج سوم به مراتب خطرناک‌تر از موج اول و دوم خواهد بود، افزود: دلیل این امر آن است که در آستانه فصل پاییز قرار داریم و با آمدن این فصل، آغاز بیماری آنفلوانزا دور از ذهن نیست، علاوه بر این بازگشایی مدارس را در این فصل خواهیم داشت و همه این عوامل دست به دست هم می‌دهد تا در صورت آغاز موج سوم بیماری کرونا، تعداد تلفات‌مان به صورت تصاعدی افزایش پیدا کند.
منبع مهر
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.