به دنبال توافق ننگین رژیم صهیونیستی و امارات، یهودیان طرفدار رژیم صهیونیستی در نیویورک از نماینده امارات در سازمان ملل استقبال کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت جوییش کرونیکل، محافل یهودیِ نیویورک که از طرفداران رژیم صهیونیستی هستند، از «لانا زکی نسیبه» سفیر امارات در سازمان ملل، استقبال کردند.

به نوشته این وبگاه خبری دلیل این استقبال فلسطینی‌الاصل بودن نسیبه و تمایل شدید او به عادی‌سازی روابط اعلام شده است.

«کولن شیندلر» متخصص امور رژیم صهیونیستی در موسسه مطالعات آسیایی و آفریقایی در لندن، نیز این استقبال را اعلام کرده و گفت: «کمیته آمریکایی-یهودی در نیویورک نسبیه را گرامی داشتند.»

او همچنین دلیل این استقبال را حمایت نسبیه از عادی‌سازی روابط دانست و گفت: «او از اهالی شهر قدس است این مسئله بر اهمیت او برای یهودی‌ها می‌افزاید.»

به گفته شیندلر که متخصص در امور رژیم اشغالگر است، نسبیه نقش بارزی در توافق امارات-رژیم صهیونیستی داشته است.

شیندلر می‌گوید «انور نسبیه» پدربزرگ لانا، در دانشگاه کمبریج تحصیل کرده بود و با نازی‌ها و اخراج یهودیان مخالف بود، اما در مسئله فلسطین نقش داشت.

در سال ۱۹۶۸ «یاسر عرفات» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، «سری نسبیه» عموی لانا، را به عنوان نماینده تشکیلات قدس تعیین کرده بود. شیندلر، سری را نیز از حامیان صلح با رژیم صهیونیستی دانسته گفت و در عملیات انتفاضه در مسجدالقصی از مخالفان بوده است.

لانا خود معتقد است توافق کنونی امارات-رژیم اشغالگر هدف عادی‌سازی روابط جهان عرب با این رژیم و تشکیل کشور فلسطین را دارد.

امارات و رژیم صهیونیستی اخیرا از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم، ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۳:۱۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
تشویق دشمن شماره ی یک خدا و بشریت از یک کشور اسلامی میدانید یعنی چه؟
.
.
.
.
آخرین اخبار