معاون ستاد اجرایی فرمان امام از صرفه جویی ۲۱ میلیون دلاری تولیدات جدید روانکار‌های هوایی و دریایی خبرداد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،عارف نوروزی معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مراسم رونمایی از روانکار‌های دریایی و هوایی اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و نیاز کشور به تولید محصولات داخلی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با استفاده از ظرفیت شرکت دانش بنیان و با محوریت گروه‌های دانش بنیان ستاد اجرایی در شرکت نفت پارس تولید روانکار‌ها و روغن‌های موتور هیدرولیک و انواع گلیس‌ها را برای نیاز‌های صنعت هوایی و کشور در دستور کار قرار داد.

او با بیان اینکه بعد از ۱۰ ماه تلاش مستمر امروز شاهد رونمایی از ۸ محصول جدید در ادامه ۲۴ محصول جدید که چند ماه پیش در شرکت نفت پارس رونمایی شد، هستیم، افزود: سرمایه گذاری این کار حدود ۵ میلیون دلار بود که در حوزه روانکار‌های دریایی ۲ میلیون دلار و در حوزه روانکار‌های هوایی ۳ میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

نوروزی ادامه داد: صرفه جویی ارزی این اقدام تا اینجای کار ۲۱ میلیون دلار است.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه حدود ۷۰ میلیون دلار هدف صادراتی داریم تصریح کرد: از ۱۷۰ میلیون لیتر در یک دوره در این مقطع معینی به ۲۰۰ میلیون لیتر تولید رسیدیم که در این زمینه جهش خوبی داشتیم.

او ادامه داد: پیش بینی میکنیم تا پایان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۴۰ درصد جهش تولید داشته باشیم.

نوروزی با بیان اینکه این محصولات در مقایسه با محصولات خارجی کاملا از جهت کیفیت برابری دارد، گفت: در این رابطه گواهی نامه‌های داخلی و بین المللی داریم.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه مصرف کننده داخلی ما این محصولات را به آزمایشگاه‌های بین المللی ارسال کردند و در نهایت کسب نتیجه شده است و به صحت رسیده است.

او با بیان اینکه تا قطع کامل وابستگی کشور تولیدات ادامه دارد، گفت: برنامه ریزی شده است تا یکسال آینده وارداتی در این‌زمینه‌ها نداشته باشیم.

نوروزی گفت: در آینده توسعه محصولات را در دستور کار داریم، اما ۴ محصول جدید در مسیر رونمایی است.


او تاکید کرد: بعد از انجام مراحل تولید واکسن کرونا و تولید abs و mbs توسط گروه انرژی تدبیر که در صنعت لوازم خانگی بسیار ارزشمند بود، امروز شاهد رونمایی از روانکار‌های جدید بودیم.

بیشتر بخوانید

کاهش ارزی ۲۱ میلیون دلاری با تولید روانکار‌های داخلی

روانکارهای جدید مصرف زیادی در هواپیما‌های نظامی و مسافربری دارد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار