پایگاه امداد و نجات روستای گزگر شهرستان دلگان افتتاح شد

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر روستای گزگر دلگان با هدف پوشش مناسب حوادث و ارائه خدمات مطلوب امروز یکشنبه افتتاح شد.

علیرضا میر بهاءالدین سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر روستای گزگر دلگان در زمینی به مساحت۱۲۵ متر مربع و با اعتبار هشت میلیارد و ۹۶ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

او  ادامه داد: پایگاه امداد و نجات جاده‌ای با تجهیزات و نیرو می‌تواند خدمات مناسبی به مردم ارائه کند.

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱ خانه هلال روستایی و پایگاه‌های امداد همزمان با هفته دولت در این استان افتتاح می‌شود.

او اظهارداشت: تقویت و توسعه خانه‌های هلال موجب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیب‌ها و کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه می‌شود.

میر بهاءالدین افزود: هدف اصلی از توسعه خانه‌های هلال، برگزاری دوره‌های آموزش همگانی کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات در شهرستان‌ها و مناطق روستایی است تا با توانمندسازی و آمادگی جوامع محلی در امر امدادرسانی در زمان حوادث و سوانح تا رسیدن نیروهای امدادی هر فرد امدادگر خانواده خود باشد.

او اجرای مانور درمان اضطراری با حضور پزشکان متخصص و عمومی روستای حاجی آباد شهرستان زاهدان، اجرای مانور توانبخشی در شهرستان زابل به منظور ارزیابی، معاینه و مشاوره رایگان به بیماران دارای اختلالات جسمی و حرکتی و ارائه خدمات توانبخشی، افتتاح کانون دانشجویی دانشگاه بین المللی شهرستان هیرمند، اجرای طرح کارزار رسانه با شعار یاریگران زندگی در ایرانشهر، سراوان و زابل را از دیگر برنامه های پیش بینی شده هفته دولت در استان ذکر کرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین همزمان با این ایام طرح حمایت ماندگار با اهدای خون توسط امدادگران و جوانان و داوطلبان، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های شهدای کارمند در جمعیت هلال احمر استان، اجرای طرح کاروان سلامت و طرح نیابت (دیدار و دلجویی از خانواده های بیماران ، معلولین و سالمندان ) انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار