کارخانه‌های رب استان به داد گوجه کاران اسدآبادی رسیدند

گوجه فرنگی‌های کشاورزان اسدآبادی روی زمین نمی‌مانند و به کارخانه‌های رب استان برده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجید درویشی، فرماندار اسدآباد گفت: سه کارخانه‌ رب در همدان تا راه اندازی کارخانه رب اسدآباد به کمک گوجه کاران این شهرستان آمدند.

او با بیان اینکه روزانه ۷۵۰ تن گوجه فرنگی این روز‌ها از کشاورزان شهرستان خریداری می‌شود افزود: این ماه در چین اول ۳۰ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع شهرستان برداشت می‌شود.

فرماندار اسدآباد ادامه داد: متاسفانه خرابی کارخانه رب مارال اسدآباد مشکلاتی را برای کشاورزان شهرستان به وجود آورد.

درویشی ادامه داد: در این رابطه و برای کمک به کشاورزان با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های مرتبط استانی با رایزنی با سه تا از کارخانه‌های رب استان به توافق رسیدیم تا چند روز آینده که مشکل فنی کارخانه رب شهرستان اسدآباد برطرف می‌شود از طریق آن‌ها خرید محصول تولیدی شهرستان را داشته باشیم.

درویشی اظهار کرد: خرید گوجه فرنگی اسدآباد از فردا با نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان و فرمانداری اسدآباد آغازمی شود.

طبق قولی که مسئولان داده بودند قرار بود فردا دوم شهریور کارخانه رب اسدآباد راه اندازی بشود که فرماندار اسدآباد در بررسی میدانی که صبح امروز انجام داد متوجه شد هنوز قطعات مورد نظر نرسیده وافتتاح این کارخانه به چند روز دیگر موکول شد.

هم اکنون ۷۵۰ بهره بردار در هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی شهرستان کشت گوجه فرنگی داشته اند و پیش بینی می‌شود امسال ۶۰ هزار تن محصول برداشت شود.

ظرفیت کارخانه رب اسدآباد روزانه هزار تن است که اگر راه اندازی شود بخش عمده‌ای از مشکلات کشاورزان برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار