سرپرست فرمانداری سیرجان گفت: ۴۸ طرح عمرانی و فرهنگی با اعتبار یکصد میلیارد تومان در زمینه‌های مختلف طی هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نشست شهرداران، دهیاران و روسای شورا‌های شهرستان سیرجان با معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

مهدی جمالی زاده، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در این نشست با اشاره به غیر دولتی بودن شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: برخی اقدامات مانند اجرا و تکمیل پروژه‌ها با همکاری بخش خصوصی و سرمایه گذاران که در ساختار دولتی نمی‌توان آن را انجام داد، در ساختار غیردولتی شهرداری و دهیاری قابل اجراست و مدیریت شهری و روستایی باید به این مباحث توجه لازم داشته باشد.

او آینده نگری و ترسیم چشم انداز توسعه را از الزامات شهرداری‌ها برای درآمدزایی و خودکفایی در تامین منابع عنوان کرد و افزود: ما در تمام برنامه ریزی‌ها و تدوین بودجه عمومی، کمک به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را در اولویت قرار داده ایم و در این راستا گام‌های مهمی برداشته ایم، اما این شایسته شهرداری‌های ما نیست که برای پیشبرد توسعه خود، فقط چشم به حمایت دولت داشته باشند.

جمالی زاده جایگاه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را با توجه به اینکه در صف نخست ارتباط مردم و حاکمیت قرار دارند و شبانه روز در حال خدمت رسانی هستند، با اهمیت ذکر و تصریح کرد: یکی از وظایف مهم این دو نهاد عمومی، کمک به حفظ و تقویت اعتماد مردمی و نحوه کار شهرداری‌ها و دهیاری‌های در شرایط سخت کنونی، مهم و ارزشمند است.

سهراب بهاء الدینی سرپرست فرمانداری سیرجان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت را فرصت مناسبی برای امیدآفرینی و اعتمادسازی بیشتر در جامعه و ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی دانست و گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی، کار‌های بسیار خوب و ارزشمندی در شهرستان سیرجان صورت گرفته است.

او شهرستان سیرجان را بزرگترین شهرستان بعد ازمرکز استان عنوان کرد و گفت: این شهرستان دارای ۵ بخش، ۷ مرکز شهری، ۵۴۷ آبادی دارای سکنه و جمعیتی بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر است که قطب صنعت و معدن استان محسوب می‌شود.

سرپرست فرمانداری سیرجان با بیان اینکه سیرجان قطب تولید پسته در کشور به شمار می‌رود، افزود: کمبود منابع آبی و بیلان منفی آب شیرین از مشکلات عمده این شهرستان است و در بخش صنایع و معادن نیازمند رفع کمبود آب هستیم که امید است امسال طرح انتقال آب از خلیج فارس به سیرجان محقق شود.

او تصریح کرد: در هفته دولت، ۴۸ طرح عمرانی و فرهنگی با اعتبار یکصد میلیارد تومان در زمینه‌های زیرساختی، بهداشتی، آموزشی، راهداری وکشاورزی در شهرستان سیرجان به بهره برداری می‌رسند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار