معاون دانشجویی، فرهنگی دانشکده پزشکی مشهد گفت: دانشجویان این دانشگاه در سومین دوره مسابقه جهانی تشخیص بالینی خوش درخشیدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر لحیا افشاری صالح معاون دانشجویی، فرهنگی دانشکده پزشکی مشهد با اشاره به درخشش دانشجویان این دانشگاه  در مسابقات جهانی تشخیص بالینی گفت: در این مسابقه هزار و ۶۸ نفر از ۹۰ کشور در قالب ۴۱۹ تیم از ۲۵۴ دانشگاه علوم پزشکی سراسر جهان شرکت کردند که از بین آن‌ها ۷۰ تیم توانستند به مرحله نهایی راه پیدا کنند.

او افزود: از دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم ۱۷ تیم در این مسابقه شرکت کردند که پنج تیم مجوز راه یابی به مرحله نهایی را به دست آوردند و توانستند جزء ۷۰ تیم برتر قرار گیرند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی مشهد، موفق به کسب جایزه‌ای ارزشمند و اخذ مجوز استفاده رایگان از نسخه پرمیوم نرم افزار InSimu که ارزش آن ۳۶ هزار دلار است به مدت ۶ ماه شد.

افشاری بیان کرد: نرم افزار InSimu یک شبیه ساز است که نحوه تشخیص پزشک را ارزیابی می‌کند و در صورتی که تشخیص نادرست باشد و یا با صرف هزینه‌های بالای تشخیصی انجام شود از امتیاز پزشک کم می‌کند. این نرم افزار برای بهتر شدن روند تشخیص بیماری‌ها توسط پزشکان طراحی شده است.

او تصریح کرد: این جایزه فرصت فوق‌العاده‌ای برای دانشجویان پزشکی و این دانشکده، برای آموزش در شرایط قرنطینه ایجاد کرده است که در غیر این شرایط برای دست آوردن این نسخه نرم افزاری، دانشگاه باید هزینه زیادی را متقبل می‌شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: انجمن علمی دانشجویان پزشکی مشهد عضو رسمی فدراسیون بین المللی دانشجویان پزشکی جهان است که فرصت‌های متنوع بین المللی این فدراسیون را در زمینه‌های مختلف به دانشجویان با سطوح و ترم‌های مختلف عرضه می‌کند.

افشاری اظهار کرد: دانشجویان دانشکده پزشکی برای حضور در این مسابقات در کارگاه‌های توانمند سازی شرکت کردند و در نهایت دو تیم به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار