مهم‌ترین حوادث امروز ۲ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سارقان احشام در دام پلیس آگاهی فارس

رئیس پلیس آگاهی فارس از دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان احشام و کشف ۱۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی فارس درباره دستگیری سارقان احشام در شهرستان‌های استان فارس، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت سریالی احشام در شهرستان‌های مرودشت، اقلید، آباده، خرم بید، نورآباد، رستم و سپیدان، رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام گشت زنی‌های هدفمند و اقدامات تخصصی و با گسترش چتر اطلاعاتی موفق شدند ۴ نفر از سارقان حرفه‌ای احشام که اعضای یک باند بودند را در شیراز شناسایی و در یک اقدام ضربتی آنان را دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس ادامه داد: پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه با ادله و مستندات پلیس به ۱۵ فقره سرقت احشام اعتراف کردند.

سرهنگ حبیبی با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، به شهروندان توصیه کرد: تا آنجا که امکان دارد برای احشام خود نگهبان قرار دهند تا سارقان نتوانند به اهداف پلید خود دست پیدا کنند.

کشف زمین خواری ۳ میلیارد ریالی در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از کشف یک فقره زمین‌خواری به ارزش ۳ میلیارد ریال در ارسنجان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان درباره کشف زمین خواری ذر ارسنجان، اظهار کرد: در پی اجرای حکم دستگاه قضائی مبنی بر رفع تصرف اراضی ملی در یکی از روستا‌های این شهرستان، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در همین رابطه، مأموران به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و در تحقیقات مشخص شد ۳۱ هزار و ۹۲۵ متر مربع از اراضی ملی بوسیله یکی از اهالی آن روستا مورد تصرف غیرقانونی قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با بیان اینکه ماموران موفق شدند زمین‌های مذکور را رفع تصرف کنند، ادامه داد: کارشناسان ارزش آن را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ فرهادی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، تصریح کرد: حفظ بیت المال، اراضی ملی و منابع طبیعی از دست متجاوزان و سودجویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و به شدت با آنان برخورد می‌شود.

دستگیری بیش از ۲۰ معتاد و خرده فروش مواد مخدر در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری ۲۱ معتاد و خرده فروش مواد مخدر در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز درباره دستگیری معتادان و خرده فروشان در شیراز، اظهار کرد: به منظور جلب رضایت شهروندان و با توجه به جمعیت شناور و سوء استفاده‌های احتمالی مجرمان برای دستیابی به اهداف خود، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شیراز به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح ۲۱ معتاد و خرده فروش مواد مخدر دستگیر و در بازرسی از پاتوق آن ها، ۱۵ کیلو انواع مواد مخدر کشف شد.

سرهنگ شجاعی ادامه داد: توقیف ۳۷ خودرو و ۴۷ دستگاه موتورسیکلت متخلف و مزاحم از دیگر نتایج این طرح بود.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز، هدف از اجرای این طرح را افزایش امنیت و آسایش و آرامش شهروندان برشمرد و گفت: پلیس با بکارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت مردم تلاش می‌کند.

دستگیری سارق منزل با ۲۰ فقره سرقت در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از دستگیری یک سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت منزل در شهرستان فیروزآباد خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد درباره دستگیری سارق در فیروزآباد، اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام کار‌های اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی، موفق به شناسایی و دستگیری یک سارق منزل شدند.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه در بازجویی به عمل آمده از متهم، ۲۰ فقره سرقت منزل کشف شد، به شهروندان توصیه کرد: منازل خود را با حفاظ و قفل مناسب ایمن کنند و در صورت امکان از دوربین مداربسته استفاده کنند.

موتورسیکلت ۳ میلیارد ریالی قاچاق در خنج کشف شد

فرمانده انتظامی خنج از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در خنج خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی فرمانده انتظامی خنج اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در پارکینگ یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی این شهرستان پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق را کشف کنند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری عامل انتشار خبر کذب در جهرم در خصوص درمان کرونا

رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری فردی در جهرم خبر داد که با تبلیغات در فضای مجازی و با انتشار اطلاعات کذب در خصوص درمان بیماری کرونا باعث تشویش اذهان عمومی شده بود.

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس درباره دستگیری عامل انتشار خبر کذب در خصوص درمان کرونا در جهرم، اظهار کرد: در پی رصد فضای مجازی بوسیله کارشناسان پلیس فتا جهرم، مشخص شد شخصی به هویت نامعلوم در شبکه‌های اجتماعی با انتشار خبر کذب در خصوص درمان بیماری کرونا با خوردن مشروبات الکلی، باعث تشویش اذهان عمومی شده بود که موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم در شهرستان جهرم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، گفت: پلیس فتا با افرادی که با انتشار مطالب کذب در فضای مجازی یا با فروش دارو‌های جعلی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، برخورد قانونی خواهد کرد.

این مقام سایبری افزود: از عموم هموطنان انتظار می‌رود، جهت اطلاع از صحت و سقم اخبار به خبرگزاری‌های معتبر اعتماد کنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکرده و از بازنشر آن‌ها خودداری کنند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی برابر قانون، جرم، است و مرتکبان قابل مجازات هستند، افزود: عموم مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ یا از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اعلام کنند.

کشف بیش از ۱۵ تن کود شیمیایی قاچاق در کوهچنار

فرمانده انتظامی کوهچنار از کشف ۱۵ هزار و ۵۶۰ کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق در کوهچنار طی بازرسی از یک کامیون خبر داد.

سرهنگ لطف‌اله محمدی فرمانده انتظامی کوهچنار اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک کامیون مشکوک و با هماهنگی مرجع قضایی آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۱۵ هزار و ۵۶۰ کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق و بدون مجوز و بارنامه را کشف کردند.

رئیس پلیس شهرستان کوهچنار با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار