فرآیند انتخاب رشته داوطلبان دکتری ناپیوسته از امروز دوشنبه، ۳ شهریور آغاز شده و تا چهارشنبه، ۵ شهریور ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شنبه یک شهریور در سایت سازمان سنجش منتشر شد.در مرحله اولیه اعلام نتایج دکتری سال ۹۹ تعداد ۱۱۶ هزار و ۴۰ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند که از این تعداد ۶۲ هزار و ۹۳۸ نفر در دوره‌های روزانه دانشگاه‌ها مجاز شده اند.

این امکان برای داوطلبان فراهم بود تا از روز شنبه برای مشاهده نتایج آزمون خود به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای اقدام به مشاهده نتایج کنند.  

داوطلبانی که در این مرحله مجاز به انتخاب رشته شده اند از امروز دوشنبه، ۳ شهریور تا چهارشنبه، ۵ شهریور مهلت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود اقدام کنند. داوطلبان مجاز به ثبت ۵۰ کد رشته محل در انتخاب رشته هستند.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری پنج شنبه، ۳۰ شهریور  از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.  

براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی بر حسب دو شیوه آموزشی ـ پژوهشی و پژوهش محور انجام می‌شود.

داوطلبان معرفی شده باید براساس دستورالعمل مربوطه و همچنین بازه زمانی که طی اطلاعیه‌های دهه سوم شهریور ماه ۹۹ برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی اعلام می‌شود، مدارک و مستندات مورد نیاز را تهیه و در زمان مقرر پس از مطالعه اطلاعیه‌های مندرج در سایت دانشگاه‌های مربوطه، برای انجام مرحله مصاحبه و بررسی مدارک بر اساس اطلاعیه‌های آن اقدام کنند.

عدم شرکت در مرحله بررسی سوابق علمی و پژوهشی، به منزله انصراف از آزمون تلقی شده و داوطلب غایب از گزینش نهایی حذف خواهد شد.

نتایج اولیه به صورت چند برابر ظرفیت پذیرش در هر کدرشته امتحانی و براساس نمره کل حاصل از میانگین وزنی نمرات خام تراز شده با توجه به ضرایب دروس امتحانی زبان عمومی با ضریب ۱، استعداد تحصیلی با ضریب ۱ و دروس اختصاصی «استاندارد هم‌تراز» با ضریب ۴ و رتبه آنان با توجه به سهمیه و کدرشته امتحانی که داوطلب در آزمون آن شرکت کرده است، اعلام خواهد شد.

گزینش نهایی در هر یک از کد رشته محل‌های آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۳۹۹ از بین داوطلبانی که واجد شرایط زیر باشند انجام می‌شود:

براساس اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده باشند.

نسبت به انتخاب کدرشته محله‌ای تحصیلی در زمان مقرر اقدام کنند.

حدنصاب نمره علمی الزم را در کدرشته محل‌های انتخابی دارا و برای مرحله دوم  مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور معرفی شده باشند.

در مرحله دوم آزمون مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی در یک یا چند دانشگاه شرکت کنند.


بیشتر بخوانید


پذیرش نهایی در هر کدرشته محل مطابق ظرفیت در هر یک از سهمیه‌های مصوب و پس از تأیید صلاحیت‌های عمومی انجام می‌شود.

گفتنی است، برای ثبت کد رشته های روزانه و غیر روزانه که از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد نیازی به پرداخت هزینه نیست اما چنانچه داوطلبی قصد انتخاب رشته های دانشگاه آزاد را داشته باشد باید در سامانه مربوطه اقدام به خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.