تکمیل ۴۷ حلقه چاه‌های نفت و گاز در خوزستان

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از حفر و تکمیل ۴۷ حلقه چاه‌های نفت و گاز در ۵ ماه نخست امسال با کاربست ناوگان این شرکت خبر داد.

 خوش آیند معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در عملیات حفاری ۴۷ حلقه چاه‌های نفت و گاز در ۵ ماه نخست امسال حفاری و تکمیل شد گفت:  حفر و تکمیل ۴۷ حلقه چاه‌های نفت و گاز در ۵ ماه نخست امسال با کاربست ناوگان این شرکت انجام شد که از این تعداد یک حلقه اکتشافی، ۱۸ حلقه توسعه ای و توصیفی و ۲۸ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است.

او بیان داشت: از شمار این چاه‌ها ۳۷ حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ۴ حلقه در شرکت نفت فلات قاره، چهار حلقه در طرح‌های توسعه‌ای شرکت مهندسی و توسعه نفت، یک حلقه در قالب پروژه‌ای و یک حلقه به سفارش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تکمیل گردیده است.

خوش آیند با اشاره به اینکه ناوگان حفاری این شرکت بیش از ۷۰ دکل خشکی و دریایی سبک، سنگین و فوق سنگین در اختیار دارد، افزود: از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه متراژ حفاری چاه‌ها به ۳۲ هزار و ۸۰۳ متر رسید.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری تصریح کرد: با تلاش کارکنان عملیاتی و پشتیبانی شرکت در مدت پیش گفته حفاری ۹ حلقه چاه ۱۴۱ روز زودتر از برنامه به پایان رسید که یک حلقه اکتشافی، سه حلقه توسعه‌ای و پنج حلقه تعمیری است.

این مقام مسئول ادامه داد: جلو افتادگی در حفاری و تکمیل چاه‌ها توسط دستگاه‌های حفاری ۳۳، ۳۷، ۴۵، ۴۶، ۵۱، ۵۳، ۶۸ و ۸۷ صورت گرفت که در این میان دکل حفاری ۳۷ فتح حفاری دو حلقه چاه شماره ۸۵ و ۱۶۰ در میدان نفتی آزادگان جنوبی را در مجموع ۷۵ روز قبل از مدت زمان تعیین شده به اتمام رساند و  در زمان حاضر ۱۳ دستگاه حفاری خشکی شرکت در حال جابجایی در موقعیت‌های عملیاتی قرار دارد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: حفر چاه ، چاه نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار