به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در نشست بررسی وضعیت دارندگان پروانه خدمات ارتباطی ثابت که با هدف تقویت تعامل و بررسی مشکلات شرکتهای Servco برگزار شد، نمایندگان این شرکتها بالا بودن هزینه ارایه خدمات عمده فروشی مانند انتقال، IP و...، اجرایی نشدن تعهدات مشخص شده اپراتورهای میزبان در پروانه، ارایه خدمات براساس تعرفه سال ۹۵ با وجود افزایش هزینهها و مشخص نبودن چارچوب ارایه سرویس بین شرکت مخابرات و شرکتهای FCP با شرکتهای Servco را از جمله مشکلات پیش روی خود عنوان کردند.
نگاه حمایتی به شرکتهای Servco، افزایش نظارت رگولاتوری بر اپراتورهای میزبان، تدوین مقررات لازم برای پیشگیری از محدودیتهای بیشتر برای پروانههای Servco، ساماندهی قراردادهای عمده فروشی، بازنگری در تعرفه خدمات عمده فروشی، تشکیل کمیتهای برای تعامل بیشتر با رگولاتوری و بررسی شرایط موجود از درخواستهای نمایندگان شرکتهای Servco در نشست با مدیران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بود.
بیشتر بخوانید
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ساماندهی پروانههای ارایه خدمات اینترنت در قالب شرکتهای Servco و Netco از اقدامات مثبت رگولاتوری در سال ۹۳ بوده است، گفت: یکی از مهمترین اهداف رگولاتوری در چند سال اخیر مقررات گذاری در این حوزه با مشارکت تمام فعالان حوزه ICT بود. به همین منظور جلسات و نشستهایی از این قبیل برگزار میشود تا دغدغهها و خواستههای فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را از زبان خودشان بشنویم و با آنها تعامل داشته باشیم.
وی افزود: با توجه به شرایط حاکم بر بازار فعالیت شرکتهای Servco و مشکلات مطرح شده در این نشست، کارگروهی برای رسیدگی به دغدغهها و خواستههای شرکتهای Servco با حضور نمایندگان این شرکتها و رگولاتوری تشکیل میشود تا از طریق این کارگروه بتوانیم برای حل مشکلات موجود به راهکارهای قانونی دست یابیم.
انتهای پیام/