عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: یک‌جانبه گرایی و اقدامات آمریکا باعث خواهد شد که شورای امنیت یکپارچگی خود را از دست دهد.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی  در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موضوع فعال شدن مکانیسم ماشه از سوی آمریکایی‌ها گفت: اشکالات متعددی به اصل این قضیه وارد است و بیشتر اعضای شورای امنیت مخالف فعال شدن این مکانیسم هستند و آمریکا را محق برای استفاده از این مکانیسم علیه ایران نمی‌دانند.

او افزود: تلاش فعلی همه کشور‌های عضو شورای امنیت و کشور‌های ۱ + ۵ این است که آمریکا را از اجرای این تصمیم باز دارند و از نظر حقوقی اجازه ندهند که شورای امنیت در برابر این تصمیم تسلیم شود.

ترقی ادامه داد: حتی اگر آمریکا در این مسئله موفق نشود، این احتمال وجود دارد که آمریکا به صورت خودسر و خارج از روابط شورای امنیت تصمیماتی بگیرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد که ترامپ برای پیروزی در انتخابات محتاج فشار به ایران است، اگر نتواند اقدامی علیه ایران انجام دهد، احتمال پیروزی او در انتخابات بسیار پایین است، بنابراین اگر آمریکا نتواند در این مرحله موفقیتی به دست آورد، احتمال اینکه دست به برخی تصمیمات خودسر بزند وجود دارد.


بیشتر بخوانید


ترقی در ادامه گفت: آن چیزی که ما در مقابل فعال سازی مکانیسم ماشه می‌توانیم انجام دهیم، خروج از برجام است؛ چون همه کشور‌های اروپایی روی حفظ برجام تاکید دارند، معتقدم تنها برگ برنده‌ای که ایران دارد تهدید به خروج از برجام است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان با اشاره به مخالفت‌ برخی کشور‌های هم‌پیمان آمریکا در جلسه شورای امنیت سازمان گفت: یک‌جانبه گرایی آمریکا و اصرار این کشور بر انجام برخی تصمیمات، شکاف‌هایی بین آمریکا و کشور‌های متحد خود به وجود خواهد آورد و اقدامات این کشور باعث خواهد شد که شورای امنیت یکپارچگی خود را از دست دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار