به دنبال شکست قطعنامه ضدایرانی آمریکا در شورای امنیت و انزوای واشنگتن، وزیر امور خارجه این کشور گفت که آمریکا همیشه کار «درست» را انجام می‌دهد حتی اگر مورد حمایت قرار نگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در پی مخالفت گسترده جامعه جهانی و شکست قطعنامه ضدایرانی در شورای امنیت، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، در حساب توئیتری خود فیلمی از مصاحبه خود با شبکه فاکس نیوز را منتشر کرد که در آن می‌گوید کشورش در صورت انزوا هم راه «درست» را پیش خواهد برد.

در این کلیپ پمپئو می‌گوید: «رهبران کشور‌های جهان به من می‌گویند آمریکا کار درست را انجام می‌دهد. تاکنون کسی از این افراد از دستیابی ایران به سامانه‌های نظامی طرفداری نکرده است.»

او در ادامه با بهانه‌تراشی و توجیه آرای ممتنع دیگر کشور‌های جهان در شورای امنیت درباره قطعنامه ضد ایرانی گفت: «در سازمان ملل کشور‌ها به صراحت از دستیابی ایران به تسلیحات نظامی نگفته‌اند، من این را درک نمی‌کنم.»

پمپئو که می‌داند کشورش با شکست قطعنامه ضد ایرانی و رد درخواست تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه کشورمان در انزوای جهانی به سر می‌برد در تلاش است تا با ایران‌هراسی راهی پیش ببرد؛ او در این خصوص نیز گفته است: «همراهی با چین و روسیه در این مسئله و در این زمانِ خاص برای جهان خطرناک است.»

در ادامه این کلیپ وزیر امور خارجه آمریکا اذعان بر انزوای آمریکا در گستره جهانی داشت و گفت: «اعتقاد ما این است که ترامپ همواره کار درست را انجام می‌دهد حتی اگر به معنی انزوا و تنهایی ما باشد، این را باید مردم آمریکا هم بدانند.»

این بخش از مصاحبه با فاکس نیوز در حالی از سوی پمپئو در حساب توئیتریش منتشر می‌شود که قطعنامه ضد ایرانی آمریکا در تاریخ ۲۵ مرداد در شورای امنیت با شکست مواجه شد.

با «قطعنامه ۲۲۳۱» که متعاقب برجام به تصویب شورای امنیت رسید، ممنوعیت تسلیحاتی ایران پس از ۱۳ سال در ۲۷ مهرماه امسال به پایان می‌رسد. این باعث شد تا آمریکا قطعنامه بسیار سختگیرانه‌ای متشکل از ۱۵ بند مقدماتی و ۳۵ بند عملیاتی ارائه دهند.

البته در شورای امنیت تنها جمهوری دومینیکن با آمریکا هم‎‌نظر بود و دیگر کشورها به آن رای منفی و یا ممتنع دادند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
ابو لهب هم همین رو میگفت!
آخرین اخبار