کارشناس داوری فوتبال درباره مسائل حاشیه‌ای رخ داده برای انتخاب داور دربی سرخابی‌های پایتخت توضیحاتی را ارائه کرد.

هادی دزفولی کارشناس داوری فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تغییرات متوالی داور دربی پایتخت اظهار کرد: نابسامانی در فوتبال کشورمان به خصوص داوری وجود دارد و اگر مسئولان فوتبال اعتقاد به کمیته داوران دارند باید اجازه بدهند که داور دربی را این کمیته انتخاب کند.

او ادامه داد: داوری ما چندین سال است که زیر سئوال رفته و اگر کمیته داوران مسئول تغییر داور مسابقه است باید این کمیته این کار را انجام بدهد. به هر حال من از تعویض متوالی داور دربی مستاصل شده ام.

دزفولی بیان کرد: اگر صفیری رئیس کمیته داوران، داور دربی را انتخاب کرده است نباید داور را تغییر بدهد. دخالت سایر افراد در این انتخاب باعث هرج و مرج در داوری فوتبال می‌شود.
صحبت درباره مسائل داوری بدون مدرک تبعات بدی دارد

کارشناس داوری درباره اظهارات کرمانشاهی مبنی بر اینکه مسئولان رده بالا دستور تغییر داور دربی سرخابی‌ها را داده اند، گفت: به نظرم هر کدام از داوران که اعتراض کردند باید به صورت مستند صحبت کنند چرا که مطرح کردن چنین مسائلی تبعات بدی برای داوری دارد.

او درباره ارزیابی اش از پیام حیدری داور دربی گفت: حیدری داور بین المللی است. فضای قضاوت در دربی سرخابی‌ها راحت‌تر شده است و او می‌تواند به خوبی سوت بزند. البته حساسیت‌ها در بازی‌های استقلال و پرسپولیس وجود دارد و داور شهرآورد باید اعتماد به نفس داشته باشد تا قضاوت خوبی انجام بدهد.

کارشناس داوری گفت: شهامت داشتن داور یکی از فاکتور‌های قضاوت خوب در دربی است. به هر حال مردم کشورمان هر کدام طرفدار یک تیم هستند، اما زمانی که داور به زمین مسابقه می‌رود باید بی تفاوت به این موضوع باشد تا بتواند دربی را به خوبی قضاوت کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار