رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی گفت: ۱۸۰ مدرسه علوم و معارف اسلامی در کشور وجود دارد که هر سال از بین فارغ‌التحصیلان پایه نهم از طریق آزمون علمی و گزینش دانش آموز می‌پذیرد.

۱۸۰ مدرسه علوم و معارف اسلامی در کشور فعال استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام حامد تقدیری رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت در نشست با حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: درحالی که ظرفیت مدارس صدرا در کشور درمجموع ۶ هزار نفر است، اما امسال در انتخاب رشته دوره متوسطه دوم ۱۸ هزار دانش‌آموز برای تحصیل در این مدارس رشته معارف اسلامی را انتخاب کردند.

او افزود: هم اکنون ۱۸۰ مدرسه صدرا (مدارس علوم و معارف اسلامی) در کشور فعال است که هر سال از بین فارغ‌التحصیلان پایه نهم پس از انتخاب این رشته توسط دانش‌آموزان از طریق آزمون علمی و گزینش محصل می‌پذیرد و پس از طی این دوره سه ساله دیپلم رشته علوم و معارف اسلامی که به تأیید وزارت آموزش و پرورش می‌رسد، به آنان اعطا می‌شود.

 رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی عنوان کرد: این سازمان در تلاش است با توجه به شیوع بیماری کرونا علاوه بر تقویت آموزش مجازی به برنامه‌های تربیتی و پرورشی نیز توجه ویژه داشته باشد.

تقدیری با اشاره به اینکه سازمان صدرا موظف به تبلیغ انقلاب اسلامی است، ادامه داد: برگزاری سوگواره‌ نو غلامان در ایام محرم، ارسال نامه‌های تربیتی به دانش‌آموزان و حمایت از استعداد‌های مهارتی هنری و فرهنگی آن‌ها از جمله این برنامه‎ها است.

او گفت: سازمان مدارس صدرا در صدد است با پیگیری مدیرکل تبلیغات اسلامی و همکاری مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به رشد این مدارس در شهرستان‌های این استان با اولویت شهر بوشهر کمک کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.