احمدی لاشکی درباره وضعیت بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی کرونایی و پرداخت اقساط اردوگاه باهنر توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم احمدی لاشکی معاون پارلمانی و حقوقی آموزش و پرورش در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه درباره سی و چهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش مناطق کشور،  اظهار کرد: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید و به منظور اعتمادسازی بیشتر شروع سال جدید در ۱۱ و ۱۲ شهریور برگزار می‌شود و با توجه به شرایط کنونی جلسات به طور مجازی برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: در این اجلاس دو روزه مسئولانی چون آقایان نوبخت، اردکانیان، رحمانی فضلی، انصاری و …  حضور خواهند داشت تا با مدیران استانی صحبت کنند.

احمدی لاشکی با اشاره به محورهای برگزاری اجلاس گفت: محور‌های برگزاری این دوره از اجلاس شامل فناوری‌های نوین، استمرار یادگیری، تربیت تمام ساحتی، حمایت از معلمان، دانش آموزان و خانواده‌ها در سال تحصیلی آینده، عدالت آموزشی در زیست بوم جدید، اقتصاد آموزش و پرورش و تحول در بهره برداری از منابع و … است.

معاون حقوقی و پارلمانی آموزش و پرورش  با اشاره به اینکه کرونا تغییرات جدی در دنیا و به ویژه حوزه آموزش و پرورش  به وجود آورده است، اظهار کرد: با توجه به وجود سه سناریو برای آموزش دانش آموزان، تربیت تمام ساحتی را بر مبنای سندتحول در نظر گرفته ایم و تهیه ابزار و ادوات لازم در دست پیگیری و انجام است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت اردوگاه باهنر با اشاره به اینکه این اردوگاه قلب آموزش و پرورش است، بیان کرد: در سال ۱۳۹۳ برای حل بخشی از مشکلات مالی اردوگاه شهید باهنر ۴ هزار میلیارد تومان به صورت تضامنی واگذار شد و اکنون کار در حال پیگیری است که فقط یک قسط آن باقی مانده است، به زودی با قول آقای نوبخت این مبلغ هم پرداخت خواهد شد.

احمدی لاشکی درمورد دسترسی به  اینترنت رایگان اظهار کرد: دولت علاقه‌مند به رایگان کردن اینترنت است و  امیدوارم این کار به نتیجه برسد.

سال تحصیلی سختی در پیش داریم

معاون پارلمانی و حقوقی آموزش و پرورش درباره چگونگی حضور دانش آموزان در سال تحصیلی کرونایی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌ها بهداشتی برای سلامت دانش آموزان مهم است، گفت: تا قبل از ۱۵ شهریور به دنبال اعتماد سازی هستیم و هرچند که سال تحصیلی سختی در پیش داریم. البته پیشینه کار از آزمون سمپاد که ۴۸ درصد آزمون ندادند به تدریج نشان داد میزان اعتماد رفته رفته افزایش یافته است و در کنکور سراسری شاهد بودیم که فقط ۱۰ درصد غیبت داشتند و اعتماد سازی به تدریج اتفاق می‌افتد.

احمدی لاشکی درباره وضعیت استخدام نیرو‌های حق التدریس، سربازمعلم، خرید خدمات آموزشی اظهار کرد: دربرنامه ششم توسعه در بند الف ماده ۶۵ به صراحت قانونگذار مهندسی و ساماندهی نیروی انسانی را مورد توجه قرار داده است و رکن اساسی سند هم معلم است.

او با اشاره به اینکه تا ۱۴۰۴ بیش از ۶۴۰ هزار معلم بازنشسته خواهند شد و اگر از امروز به فکر نباشیم خسارت بزرگی است، گفت: نیرو‌های خرید خدمت، پیش دبستانی، آموزشیاران نهضت و... که از ادوار گذشته به عنوان نیروی حق التدریس با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند با توجه به طبق آخرین استفساریه اردیبهشت ۹۹ تاکید شده که این گروه‌ها باید تعیین تکلیف شوند.

معاون پارلمانی و حقوقی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال حدود ۲۴ هزار نهضتی در آزمن تعیین وضعیت شرکت کردند، گفت: حدود ۱۷ هزار نفر پذیرفته شده اند و این‌ها به انضمام نیرو‌های پیش دبستانی و شرکتی باید تا آخر سال ۱۴۰۰ برای گذران دوره آموزشی راهی دانشگاه فرهنگیان شده و بعد استخدام شوند. البته برای امسال بیش از ۲۵ هزار ردیف استخدام برای این گروه‌ها گرفته ایم.

انتشار دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا دهم شهریور

احمدی لاشکی به وضعیت برگزاری آزمون استخدامی هم اشاره و اظهار کرد: تا ۱۰ شهریور دفترچه آزمون منتشر می‌شود و قصد داریم ۲۷ هزار و ۳۰۰ نفر از این طریق جذب کنیم. همچنین ۲۰ هزار نفر دیگر نیز از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

او درباره وضعیت معلمان خرید خدمات آموزشی اظهار کرد: با توجه به قانون امکان استفاده از این نیرو‌ها در مناطق دور دست وجود دارد و در نظر داریم تا حق و حقوق آن‌ها ساماندهی شود که دیروز پیش نویس آن آماده شده است و به زودی ابلاغ خواهد شد.

۵۲ درصد املاک آموزش و پرورش سند ندارند

معاون پارلمانی و حقوقی آموزش و پرورش درباره وضعیت ساماندهی املاک با اشاره به اینکه جزو داراترین وزارتخانه‌ها هستیم، گفت: ۱۰۰ هزار و ۴۷۶ ملک داریم، اما بیش از ۵۲ درصد املاک‌مان سند ندارد و اغلب آن‌ها را مردم هبه کرده اند که البته امسال در نظر داریم تا با همکاری دستگاه‌های قضایی و دولتی مربوط از جمله وزارت راه، وزارت کشور و بنیاد مسکن اقداماتی را انجام دهیم.

احمدی لاشکی درباره آخرین وضعیت ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: ۹۹ درصد کلاس اولی‌ها در مدرسه ثبت نام کرده اند، در مقطع متوسطه اول صد در صد ثبت نام کرده اند و نگرانی در این بخش نداریم.

او اظهار کرد: در مقطع متوسطه دوم دغدغه داریم و آن هم میزان ثبت نام دانش آموزان این دوره است که تاکنون ۷۵.۱۵ درصد ثبت نام کرده اند؛ البته هنوز قبولی‌های شهریورباقی مانده اند که جواب امتحانات آن‌ها از ۱۵ تا ۲۰ شهریور اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.