رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه گفت : برای سال تحصیلی جدید ظرفیت پذیرش ۶۲۲۰ دانشجو را داریم.

دانشگاه جامع علمی کاربردی ظرفیت پذیرش ۶۲۲۰ دانشجو را داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مزدک راد ملکشاهی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه با اشاره به اجرایی شدن طرح تعطیلی مراکز علمی کاربردی دولتی از دو سال پیش، گفت : در استان کرمانشاه حدود یازده مرکز علمی کاربردی دولتی داشتیم که با اجرایی شدن این طرح همه آن‌ها تعطیل شدند، درحالیکه هر ساله در زمان پذیرش دانشجو استقبال بسیار خوبی از برخی از این مراکز می‌شد.

او گفت : از آنجایی که کرمانشاه به نسبت سایر استان‌ها تعداد مراکز علمی کاربردی دولتی زیادتری داشت، از اجرای این طرح بیشتر متضرر شد، با این وجود تلاش کردیم تا تعدادی از رشته‌های مراکز تعطیل شده و دانشجویان آن‌ها را هم بین هشت مرکز باقی مانده تقسیم کنیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه افزود: البته برای شروع سال تحصیلی جدید (مهر ۱۳۹۹) تعدادی از کدرشته محل‌های مراکز تعطیل شده، ازجمله رشته‌های حوزه فرهنگ و هنر که استان به آن‌ها نیاز دارد را برگردانده‌ایم و قرار است در مراکز علمی کاربردی فعلی تدریس شوند.

او تعداد این رشته‌ها را ۱۵ کد رشته محل اعلام کرد و افزود: موسیقی، عکاسی، رشته‌های کشاورزی و مهارتی از جمله رشته‌هایی هستند که دوباره در آن‌ها پذیرش دانشجو داریم.

راد ملکشاهی ادامه داد: همچنین باتوجه به کاهش تعداد مراکز علمی کاربردی استان، بدنبال تاسیس مراکز جدید هستیم، مراکزی که هم علمی و هم کاربردی باشند، در این راستا علاقمندیم که واحد‌های تولیدی بزرگ استان مانند جهان فولاد، روژین تاک، پتروشیمی، پالایشگاه، کارخانه سیمان و ... برای تاسیس چنین مراکزی درخواست دهند و در رشته‌های مرتبط با حوزه فعالیتشان و بنا به نیاز‌هایی که دارند، دانشجو تربیت کنند.

۶۲۲۰ ظرفیت پذیرش دانشجو داریم

او به در پیش بودن سال تحصیلی جدید هم اشاره کرد و گفت: برای مهر ۱۳۹۹ در مراکز علمی کاربردی استان ۱۰۲ کدرشته محل داریم که ۶۳ مورد آن‌ها کاردانی و ۳۹ مورد در مقطع کارشناسی ناپیوسته است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه افزود: البته از ۱۰۲ کد رشته‌ای که امسال در آن‌ها پذیرش دانشجو داریم، ۲۷ کد رشته محل جدید هستند که از این تعداد ۱۹ رشته در مقطع کاردانی و هشت رشته هم در مقطع کارشناسی است.

او افزود: برای شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه جمعا ۶۲۲۰ نفر ظرفیت پذیرش دارد که از این تعداد ۳۷۹۷ ظرفیت در مقطع کاردانی و مابقی در مقطع کارشناسی است.

 این مسئول گفت: سال تحصیلی جدید دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه از ۱۵ شهریور به شکل غیرحضوری آغاز خواهد شد.

او ادامه داد: پذیرش دوره‌های کاردانی این دانشگاه از چهارم شهریور شروع و تا یازدهم این ماه ادامه دارد. پذیرش دوره کارشناسی هم از یازدهم شهریور شروع و تا ۱۷ این ماه ادامه خواهد داشت.

۴ مرکز علمی کاربردی کرمانشاه در سطح ۲ کشور

رادملکشاهی به آخرین سطح بندی مراکز علمی کاربردی کشور هم اشاره‌ای کرد و گفت: سطح بندی مراکز علمی کاربردی در چهار سطح انجام گرفته که در سطح اول هیچکدام از مراکز کشور در این سطح قرار نگرفتند.

او افزود: در سطح دوم از استان کرمانشاه چهار مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی، نیروی انتظامی، امام رضا (ع) و مدیریت صنعتی قرار گرفته اند.

او گفت: از بین مراکزی که در سطح دوم قرار داشتند، ۱۰ مرکز اول را هم معرفی کردند که مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرمانشاه جزو این مراکز بود.

 این مسئول گفت: دیگر مراکز استان هم در سطح سوم مراکز علمی کاربردی کشور قرار گرفته اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.