مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهدگفت: عملیات بازسازی ساختمان موسسه فرهنگی هنری کشور‌های فارسی زبان (آیتا) به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر سیاوش حجازی مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهدگفت گفت: ساختمان آیتا در نزدیکی چهارراه دکترا و در خیابان ابن سینا قرار گرفته است. وضعیت ساختمان پیش از عملیات دارای ایرادات اساسی بود به طوریکه آسیب‌های بصری، فرسودگی ها، ترک ها، الحاقات و مداخلات تنها بخشی از کار بود که فعالیت بازسازی را سخت می‌کرد.

وی افزود‌: وضعیت ساختمان به نوعی بود که تقویت پی آن ضروری بود و فرسودگی بنا و سقف شیروانی مشهود بود به طوریکه سقف جمع آوری و دوباره ایجاد شد.

بیشتر بخوانید


مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهدادامه داد: عملیات بازسازی این ساختمان ۳۰ فروردین امسال آغاز شد و انتهای مرداد ماه به پایان رسید و آماده تحویل به معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد به عنوان بهره بردار است.

حجازی بیان کرد: این طرح شامل ۴۰۰ متر مربع در دو طبقه است. در این پروژه بنا به طرح مشاور از المان‌های سنتی استفاده شده و اصالت ساختمان‌های ایرانی در آن مشهود است که حتی نوع باز و بسته شدن درب‌ها و چوب کاری‌ها بیان کننده این سیاست کاری است.


انتهای پیام//ز. ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار