به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فردیناند پیچ رئیس آئودی در دهه ۱۹۸۰، این شرکت را به رقابت با مرسدس بنز و BMW رساند و رقابت نزدیکی بین مارکهای آلمان را آغاز کرد. اگر یکی از مارکها وارد یک بخش شود، بقیه به زودی دنبال میکنند.
در نگاه اول، سدان جدید A۳ به عنوان تکامل نوع خود ظاهر میشود. شکافهای تیز وجود دارد و شعلههای گلگیر جزئی که به نظر میرسد پرخاشگرتر از گذشته باشد، با این حال در مقایسه با خودروهای گذشته بسیار یکسان است. سقف آن یک عنصر معمولی در آئودی است که از زمان پیتر شایر در سال ۱۹۹۱ بر روی A۱X معرفی کرده است و چراغهای افقی نشان می دهد که در سدان قبلی A۳ ارائه شده است.
فضای داخلی این خودرو به طرز جسورانهای آینده نگر دارای یک صفحه نمایش ابزار دیجیتالی بوده که در دو اندازه و همچنین یک صفحه لمسی مرکزی استاندارد ارائه شده است. در کابین خلبان مواد نرم و جذابی به کار برده شده است. صفحه اصلی سرگرمی مرکزی شبیه به اتومبیلهای سطح بالا آئودی است، اما بازخورد صدا را به جای لرزش سایر Audisها فراهم میکند. یک نمایشگر آموزنده و به خوبی طراحی شده است.
در حالی که A۳s آمریکایی از نوع توربوشارژر ۲.۰ لیتری درون خطی چهار برخوردار است که حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت، یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچ و یک سیستم هیبریدی ۴۸ ولت دارد، سدان A۳ مجهز به توربوشارژر ۱۴۸ اسب بخاری شده است.
سیستمهای telematics A۳ و میزان کمکهای الکترونیکی چشمگیر است. سیستم ناوبری آئودی کارایی آسانی دارد و دستورات دقیقی را ارائه میدهد. سدان A۳ به دلیل نسخه Sportback، در سفرهای طولانی نیز مناسب است. این سدان، از صندلی راحت و صندلیهای عقب نسبتاً جادار برخوردار است. چهار درب دارای یک صندوق اندازه بزرگ و به راحتی قابل دسترسی با ارتفاع کم است و صندلیهای عقب را میتوان صاف گذاشت تا از سودمندی فضای بار استفاده شود.
A۳ با داشتن یک سیستم ترکیبی ۴۸ ولت، یک رانندگی واقعی "ترکیبی" را ارائه داده است. هنگامی که پای خود را از روی گاز بر میدارید، ماشین آرام و قبل از اینکه اتومبیل واقعاً متوقف شود، موتور خاموش میشود. یک خاموشی سریع و بدون لرزش دارد.
آنچه این موتور در راندمان و تحویل نرم و ابریشمی ارائه میدهد، در شتاب از دست میرود. صفر تا ۶۲ مایل این خودرو ۸.۴ ثانیه است. این خودرو اتومات هفت سرعته دو کلاچ، دندهها را به سرعت و بدون سر و صدا تغییر میدهد.
وقتی آئودی مدل ۴۰ TFSI را در ایالات متحده به بازار عرضه میکند، آن را با چرخ جلو یا تمام چرخ محرک ارائه میدهد. با دو نسخه AMG و از نوع CLA و A کلاس و همچنین M۲۳۵i Gran Coupe، به ناچار نسخههای جدید S۳ و RS۳ از A۳ به وجود میآید.
انتهای پیام/