فرماندار طرقبه شاندیز گفت: در شهرک صنعتی توس و ماشین ابزار بیش از 45 هزار نیروی کار مشغول به فعالیت اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید حسن حسینی فرماندار طرقبه شاندیز نیز با اشاره ضرورت حفاظت از طبیعت گفت: در طرقبه و شاندیز شهرک صنعتی توس با هزار واحد صنعتی و شهرک ماشین ابزار نیز با ۳۰۰ کارخانه و واحد تولیدی، به ترتیب ۴۰ هزار و پنج هزار نیروی کار را در خود جای داده اند.

او افزود: علاوه بر ۲۰۰ واحد تولیدی و بسته بندی با ۲ هزار شاغل در این شهرستان، در سطح دیگری از تقسیم بندی فقط ۳۰۰ کارگاه مبل سازی در طرقبه و شاندیز مشغول فعالیت هستند که از جمله مشاغل و اصناف ویژه این منطقه به شمار می روند.

فرماندار طرقبه شاندیز میانگین تعداد اشتغال در واحدهای صنفی طرقبه شاندیز را ۲ برابر میانگین استان دانست و ادامه داد: شمار واحدهای صنفی در این شهرستان پنج هزار و ۴۰۰ واحد است و ۲۵ هزار نفر نیز در این واحدها مشغول کار هستند.

حسینی بیان کرد: براساس آمار شمار ساکنین این شهرستان حدود ۸۰ هزار نفر است که این تعداد در دو شهر طرقبه و شاندیز و ۴۰ روستای دارای دهیاری سکونت دارند، همچنین در مجموع، ۱۵ آبادی طرقبه شاندیز، روستای هدف گردشگری محسوب شده و ییلاقی و گردشگرپذیر هستند و خوشبختانه همگرایی خوبی بین دو منطقه وجود دارد.

 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.