وزارت خارجه چین مخالفت‌های گسترده اعضای شورای امنیت با فعال سازی مکانیسم ماشه را به دلایل نادرست آمریکا در این زمینه نسبت داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه چین با تاکید بر مخالفت‌های گسترده اعضای شورای امنیت با فعال سازی مکانیسم ماشه، مواضع وزیر خارجه آمریکا در این باره را زیر سوال برد.

در حساب توئیتری وزارت خارجه چین آمده است: سیزده کشور از ۱۵ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل با از سرگیری تحریم‌های ایران مخالف هستند. پمپئو تصمیم متحدان آمریکا را غیر قابل درک می‌خواند و حتی هر مخالف (مکانیسم ماشه) را تهدید به تحریم می‌کند. یک دلیل درست حمایت‌های گسترده را به همراه دارد و دلیل غیر واقعی حمایت اندک.

پنجشنبه گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستار فعال‌سازی مکانیسم ماشه مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت شد. او که کشورش از برجام خارج شده است و بنابر اعلام متحدان غربی‌اش حقی در اقدام علیه ایران در این خصوص ندارد، مدعی شد به دلیل نقض توافق‌نامه هسته‌ای، باید تمامی تحریم‌های پیشین علیه تهران فعال شود.

روند فعال‌سازی مکانیسم ماشه و بازگشت خودکار تحریم‌های ایران ۳۰ روز زمان خواهد برد. این در حالی است که بنا بر گزارش رویترز، بیشتر اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت مخالف این اقدام ضدایرانی آمریکا هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار