جلسه هم اندیشی مدیران ارشد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی فارس با حضور مدیران ارشد دو دستگاه برگزار شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در دیدار مشترک  مدیران ارشد منابع طبیعی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، عبدالحسن صمدنژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، گفت: با داشتن نقشه راه می توانیم ظرفیت ارتباط با مرکز تحقیقات را در کشور الگو قرار دهیم.

 سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در این نشست با اشاره به سابقه طولانی همکاری‌های مشترک بین دو مجموعه بیان کرد: استان فارس از ظرفیت بالایی در زمینه‌های دانش فنی بخصوص در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری برخوردار است.

صمد نژاد، تصریح کرد: یکی از بازو‌های توانمد بخش اجرا محققان خبره در بخش تحقیقات هستند که در صورت تداوم همکاری‌ها می‌توان فعالیت‌های الگویی بسیاری را دنبال کرد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ، ادامه داد: سد‌های زیر زمینی ظرفیت بسیار خوبی دارند که با توجه به شرایط فیزیوگرافیک سازند‌های زمین شناسی استان قابلیت اجرا و توسعه دارد و در این حوزه نیز محققان بخش تحقیقات می‌توانند یاری گر ما در بخش اجرا باشند.

سید ابراهیم زارع رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی فارس نیز افزود: اگر حوزه تحقیقات در پیشبرد برنامه‌های اجرایی بخش اجرا موفق عمل کند کار را به درستی انجام شده است.

او، اضافه کرد: ظرفیت هیات علمی بخش تحقیقات در حوزه منابع طبیعی چه در بخش جنگل و مرتع و چه آبخیزداری و آبخوانداری بسیار خوب و در کشور سرآمد است و این آمادگی و تمایل وجود دارد که تجارب ارزشمند فنی و تحقیقاتی در اختیار بخش اجرا قرار گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی فارس، اظهار کرد: در دهه ۶۰ کار مشترکی از سوی بخش اجرا و تحقیقات در منطقه گربایگان فسا انجام شد که باید گسترش پیدا کند که تا کنون از این  ظرفیت ها استفاده نشده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار