مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ که به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شود، تمام سعی ما این است که این رویداد با تاخیر در سال ۱۴۰۰ برگزار شود .

تلاش برای برگزاری رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ قرار بود در هفته اول آبان‌ماه در کرمانشاه برگزار شود که فعلا به دلیل شیوع ویروس کرونا اجلاس‌های بین‌المللی برگزار نمی‌شود، تمام سعی ما این است که این رویداد با تاخیر در سال ۱۴۰۰ برگزار شود.

او با اشاره به مبحث رونق گردشگری در غرب کشور به خصوص استان کرمانشاه، گفت : برای اینکه استان به جایگاه واقعی در حوزه گردشگری برسد دو حرکت در استان شکل گرفت.

او پرونده ثبت جهانی اورامانات را در قالب حرکت اول تعریف کرد و افزود: پرونده ثبت جهانی اورامانات تهیه و به یونسکو ارسال و پذیرفته شده و قرار بود خردادماه امسال ارزیابانی از یونسکو به اورامانات بیاید که بدلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد، الان قرار است آخر شهریورماه ارزیابان بیایند و بعد از ارزیابی‌های این پرونده در یک مجامع عمومی یونسکو مطرح و به رای گذاشته می‌شود تا اینکه ان‌شاءالله ثبت جهانی صورت گیرد.

ارزیابان یونسکو به اورامانات می‌آیند

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: بعد از اینکه ثبت جهانی اورامانات به نتیجه برسد، ثبت محور ساسانی استان که از قصرشیرین شروع می‌شود و در خاک عراق هم ادامه دارد تا به سرپل‌ذهاب و... همراه با طاق‌بستان را ثبت جهانی خواهیم کرد.

او بحث رویداد بین‌المللی گردشگری را از دیگر برنامه‌های مهم رونق گردشگری در استان دانست و گفت: سال گردشگری همه ساله از مهرماه با شعاری در یکی از کشور‌ها آغاز می‌شود، شعار امسال «اکوتوریسم و گردشگری روستایی» است که قرار بود در ایران و استان کرمانشاه برگزار شود.

قادری افزود: این اجلاس قرار بود در هفته اول آبان‌ماه برگزار شود که فعلا به دلیل شیوع ویروس کرونا اجلاس‌های بین‌المللی برگزار نمی‌شود، تمام سعی ما این است که این رویداد با تاخیر در سال ۱۴۰۰ برگزار شود.

او ادامه داد: این موضوع، چون بعد بین‌المللی دارد قطعا هماهنگی‌های آن باید در سطح ملی و بین‌المللی انجام شود، هفته آینده اجلاسی در گرجستان برگزار می‌شود با معاون وزیر گردشگری صحبت کردیم قرار شده در آن اجلاس آخرین پیگیری‌ها را از رئیس سازمان گردشگری جهانی جویا شوند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.