قیمت انواع بذر‌های زراعی در آذربایجان شرقی مشخص شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: قیمت انواع بذر‌های زراعی برای سال زراعی پیش رو در آذربایجان شرقی مشخص شد.

قیمت انواع بذر‌های زراعی در آذربایجان شرقی مشخص شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،جلال رحیم زاده مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان  با بیان این‌که قیمت انواع بذور آبی و دیم گندم، جو و کلزا برای سال زراعی جاری در این استان تعیین شده است گفت: قیمت بذر کلزا برای سال زراعی ۱۳۹۹_۱۴۰۰ در ارقام هیبرید تولید داخل بدون پوشش به ازای هر کیلوگرم ۴۸ هزار تومان، بذر ارقام زراعی هیبرید تولید داخل با پوشش بذری ۵۸ هزار تومان و بذر ارقام زراعی هیبرید وارداتی ۶۰ هزار تومان اعلام شده است.

او افزود: بذر‌های ارقام OP تولید داخلی به ازای هر کیلوگرم ۱۷ هزار تومان و بذر ارقام OP با پوشش بذری ۲۵ هزار تومان اعلام شده است.

او  به قیمت انواع بذر گندم و جو برای امسال در استان اشاره کرد و گفت: طبق این قیمت‌ها، جو گواهی شده دیم ۳۰۰۰ تومان و جو گواهی شده آبی ۳۲۰۰ تومان، گندم گواهی شده دیم ۳۲۹۰ تومان، گندم گواهی شده آبی ۳۴۹۰ تومان، گندم مادری دیم ۳۴۵۰ تومان و گندم مادری آبی ۳۶۶۴ تومان قیمت گذاری شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یکی از راهکار‌های افزایش تولید در واحد سطح را استفاده از بذور اصلاح شده دانست و گفت: با تلاش کشاورزان، شرکت‌های تولید کننده بذر، سازمان جهادکشاورزی و مراکز تحقیقاتی استان بیش از ۱۲ هزار تن انواع بذر گندم و جو در استان تولید شده و در دسترس کشاورزان قرار دارد.

رحیم زاده افزود: کشاورزان نهاده مورد نیاز را از شرکت‌های مجاز تهیه کنند که در این زمینه ۱۰ شرکت تولید بذر در استان با تولید ۱۲ هزار تن انواع بذور گندم وجو بوجاری واصلاح شده کشاورزان استان را تامین خواهند کرد.

او تاکید کرد: از مزایای استفاده بذر‌های گواهی واصلاح شده می‌توان به یکنواختی محصول در مزارع، مدیریت بهتر نهاده‌های مصرفی از جمله انواع کود‌ها و افزایش تولید در واحد سطح اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.