یک واحد تولیدی، عمل‌آوری و بسته‌بندی ماهی و میگو (شرکت پروتئینی فدک جنوب شرق) با سرمایه گذاری ۶۸ میلیارد ریال و اشتغال اسمی ۵۵ نفر در شهرستان کنارک افتتاح و بهره‌برداری شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمیدالدین یوسفی  فرماندار کنارک  اظهار داشت: ظرفیت واحد تولیدی، عمل‌آوری و بسته‌بندی ماهی و میگو ۶ هزار تن کامل به صورت منجمد، فیله و گوشت ماهی و میگو به صورت منجمد با پوست و بدون پوست است.

حمیدالدین یوسفی بیان کرد: علاوه بر این، پروژه زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال روستای اسلام آباد شهرستان کنارک با زیربنایی به مساحت یکهزار و ۳۵۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان بصورت مشارکتی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان و بنیاد مستضعفان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

او ادامه داد: با افتتاح این زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال، جمعیتی بالغ بر چهار هزار نفر در قالب ۸۰۰ خانوار از پروژه ورزشی بهره‌مند خواهند شد.

فرماندار کنارک گفت: افتتاح پروژه روکش آسفالت سرد محور کنارک- زرآباد بطول ۳۲کیلومتر با اعتبار ۱۵۵ میلیارد ریال از محل اعتبار ملی، افتتاح یک مدرسه ۶ کلاس در روستای مومان وسط با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، کلنگ زنی دیوار حفاظتی ساحلی و پروژه های بنیاد مسکن از دیگر طرح های ویژه هفته دولت بود که با حضور استاندار سیستان وبلوچستان انجام شد.

یوسفی با قدردانی از حضور استاندار و مسوولان استان در مراسم افتتاح طرح های هفته دولت در کنارک خاطرنشان کرد: همزمان با هفته دولت ۳۷ پروژه عمرانی، آموزشی، شیلاتی، عمران شهری و روستایی، ورزشی، خدماتی و اشتغالزایی با اعتبار ۲۱۵ میلیارد تومان در شهرستان کنارک افتتاح و یا کلنگ‌زنی می شود.

او گفت: بهره‌برداری از پروژه بزرگ اسکله جدید صیادی بندر تنگ، افتتاح طرح روکش آسفالت سرد محور دوراهی کنارک- کهیر و زرآباد، سامانه آبیاری قطره ای تیپی (۱۹هکتار )، واحدهای مسکونی سیل زدگان، توسعه برق روستایی، دکل مخابراتی و سازه تراکمی، ۳۵ کلاس درس، زمین چمن مصنوعی مومان و کهیر و کلنگ زنی دیوار حفاظتی شهر و کلنگ زنی احداث اسکله موج شکن های اصلی و فرعی بندر صیادی تنگ از جمله پروژه های مهم شهرستان کنارک در هفته دولت است.

او افزود: ۱۶۰ عنوان برنامه فرهنگی شامل غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، تجلیل از کارکنان نمونه دولت، نشست‌های روشنگری، نشست مطبوعاتی، دیدار مسوولان با مردم در روستاهای مختلف و تشریح فعالیت ها و دستاوردهای دولت و رسیدگی و پاسخگویی به مسائل و مشکلات مردم از دیگر برنامه های پیش بینی شده این هفته است.

کنارک از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۶۴۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در ساحل دریای مکران(عمان) قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.