نخستین کارگاه کارآفرینی کمیته امداد شهرستان کازرون که در زمینه تراش سنگ‌های قیمتی و فیروزه کوبی فعالیت دارد در این شهر افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدبذرافشان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس  در آیین افتتاح کارگاه کارآفرینی، گفت: برای راه‌اندازی این کارگاه، سه میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به جوان کارآفرین متولی این کارگاه پرداخت شده است.

محمد بذرافشان افزود: در حال حاضر این کارگاره برای ۱۰ نفر از فرزندان مددجویان زیر پوشش کمیته امداد شهرستان کازرون ایجاد شغل کرده است و در صورت عملکرد موفقیت آمیز این واحد تولیدی و اینکه برای تعداد بیشتری زمینه اشتغال فراهم شود، به ازای هر نفر ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت به این جوان کارآفرین پرداخت خواهد شد.

او ادامه داد: در سال ۹۹ که به نام جهش تولید نامگذاری شده است، تصمیم بر این است که به حوزه اشتغال شتاب بیشتری داده شود.

بذرافشان اضافه کرد: اعتبارات حوزه اشتغال امسال (۹۹) استان فارس ۴۳۰ میلیارد تومان است که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

او ادامه داد: در سال ۹۹ اعتبار اشتغال کمیته امداد شهرستان کازرون ۲۰ میلیارد تومان است که از این رقم ۱۰ میلیارد تومان به مرکز این شهرستان اختصاص دارد.

مسوول کارگاه تولیدی کارآفرینی کازرون هم در این آیین اظهار داشت: در این کارگاه ۱۲ نوع اشیای تزیینی روی مس، همچنین فیروزه‌کوبی و تراش سنگ‌های قیمتی انجام می‌شود.

محمد مهدی کرمی اضافه کرد: اشیای تولید شده در این کارگاه علاوه بر عرضه در بازار‌های داخلی به خارج از کشور هم صادر خواهد شد.

او ادامه داد: در این کارگاه ۱۰ نفر از فرزندان مددجویان زیر پوشش کمیته امداد شهرستان کازرون فعالیت دارند، اما در آینده با توسعه بیشتر کارگاه، برای تعدا د بیشتری ایجاد اشتغال خواهد شد.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار