محمد میرکیانی،نویسنده کودک و نوجوان در یادداشتی کتاب « چهل روز عاشقانه » را معرفی می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد میرکیانی،نویسنده کودک و نوجوان در یادداشتی که در اختیار باشگاه خبرنگاران جوان قرارداده است کتاب «چهل روزعاشقانه» محمدرضا سنگری را معرفی می کند.


بیشتر بخوانید:


 در یادداشت او آمده است: سال گذشته در چنین روزهایی در تب وتاب تولید یک کتاب صوتی در ایران صدا، سخت می کوشیدیم. گروهی از هنرمندان دوبله و تلاشگران رسانه ی رادیو، لحظه به لحظه با جان ودل پیش می رفتند تا هرچه زودتر کتاب«چهل روز عاشقانه »به مناسبت محرم و اربعین حسینی ، تولید ودر پایگاه ایران صدابارگذاری شود.

جمعی که برای این تولید به یادماندنی گرد آمده بودند،غالبا همان همکاران برنامه رادیویی از سرزمین نور بودند که بیست و هفت سال پیش آن اتفاق بزرگ رسانه ای با عنوان ازسرزمین نور را رقم زدند، هرچند که برخی از آن همکاران خواسته یا ناخواسته همراه «چهل روز عاشقانه »نشدند و جمعی دیگر به سرای باقی پرکشیدند که خدا از چشمه ی رحمت خویش بهرمندشان سازد.

اما «چهل روز عاشقانه» در مسیر کربلا واربعین حسینی پیموده شد، یک سفر معنوی آگاهی بخش برای آشنایی هرچه بیشتر با پیدا وپنهان رویداد همیشه زنده کربلا واربعین.ناگفته پیداست که دامنه ی واقعه ی کربلا آن قدر گسترده وپایان ناپذیر است که هرگز نمی توان همه ی گفتنی ها را در یک بار گفتن در یک اثر مکتوب بیان کرد، اما به هر روی آب دریا را اگر نتوان کشید،هم به قدر تشنگی باید چشید!


کتاب صوتی ایران صدا با عنوان (چهل روز عاشقانه) تلاشی بود برای طی مسیری که قرن هاست عاشقان ابا عبدالله الحسین می پیمایند وپایان آن نادیدنی ست. در این روزها که ویروس بی رحم کرونا همه جهان را در می نوردد و مردمان با هر کیش وآیینی هرروز به قربانگاه این یکه تاز سنگدل می روند، شایسته است دوستداران امام شهیدان ، حسین (ع) در یک کتاب صوتی در پایگاه ایران صدا، در چهل منزل ، چهل گام آگاهی بخش بردارند که در چهار ده قرن پیش چه ویروس جانگدازی به جان مسلمانان افتاد که تلخی اندوه آن هیچ گاه فراموش نمی شود.

در تولید کتاب صوتی ایران صدا، به جز مهندس شاملو مدیر کل محترم پایگاه بسیاری کوشیدند که نام بردن از یکایک آنها فراتراز این فرصت کوتاه است، اما حیفم آمد که نامی از هنرمند بزرگ دوبله نبرم که سال پیش در چنین روزهایی همراه« چهل روز عاشقانه »بود و امسال میان ما نیست ، اما این چهل گام آگاهی بخش که چهت آشنایی با قیام حسینی پیموده شود، بی گمان او هم از بهرمندان معنوی این سفر ماندگار خواهد بود.

محمد میرکیانی
طراح و مشاور کتابگویای« چهل روز عاشقانه»

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار