ساخت فاز اول مجتمع آبزیان دریایی برای تولید و تکثیر بچه ماهی سی باس و محصولات زیست فناوری با حضور رئیس جهاد دانشگاهی کشور در دلوار آغاز شد.

ساخت فاز اول مجتمع پرورش آبزیان در دلوار آغاز شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مراسم آغاز ساخت مجتمع آبزیان دریایی جهاد دانشگاهی استان بوشهر با طرح کسب دانش فنی تولید و تکثیر سالانه ۵ میلیون قطعه بچه‌ماهی سی‌باس با حضور استاندار بوشهر، رئیس جهاد دانشگاهی کشور و نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس و جمعی از مسولان شهرستان تنگستان در شهرک زیست فناورانه دلوار برگزار شد.

برای اجرای بخش نخست این طرح در زمینی به مساحت ۱۳ هزار متر مربع،  ۸۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

ساخت مجتمع آبزیان دریایی جهاددانشگاهی بوشهر در طرح کسب دانش فنی تولید و تکثیر سالانه ۵ میلیون قطعه بچه‌ماهی سی‌باس به‌عنوان یکی از ۳۱ طرح فناورانه ملی جهاددانشگاهی در سال ۹۸، کشور را از واردات بچه ماهی بی‌نیاز خواهد کرد.

اکنون بچه‌ماهی برای پرورش در قفس از کشور‌های هند، استرالیا و تایلند وارد می‌شود.

در این مجتمع در کنار تولید و تکثیر بچه ماهی، تولید غذای زنده آبزیان همچون تولید آرتمیا، روتیفر و جلبک نیز صورت می‌گیرد.

جهاددانشگاهی بوشهر برای اجرای بخش دوم این طرح، درخواست ۵ هکتار زمین از مسئولان استانی دارد تا با گسترش بحث زیست فناورانه با توجه ظرفیت استان زنجیره تولید و پرورش ماهی در قفس را تکمیل کند.

عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در آیین آغاز عملیات اجرایی مرکز تولید بچه ماهی در دلوار گفت: اگر بهترین فناوری‌های دنیا را هم داشته باشیم احساس غرور ندارد؛ بلکه زمانی احساس غرور خواهیم کرد که ایرانی باشد و امروز جهاد دانشگاهی در این حوزه پرچمدار است.

او افزود: ما کشوری هستیم که می‌خواهیم خودمان باشیم، خودکفا و مستقل؛ و راه رسیدن به شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی از همین مسیر می‌گذرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه در زمینه دریا از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم، عنوان کرد: فشار‌ها و سختی‌ها زیاد است و قبول داریم، اما اگر فشار و تحریم‌های دشمن نبود چه بسا امروز به این خودکفایی نرسیده بودیم. همین سختی‌ها باعث شده دشمن در برابر دانش و توانمندی ما سر تعظیم فرود بیاورد.

گراوند ادامه داد: باید نیاز‌های خود را با داشته‌ها و دانش و توانمندی نیرو‌های داخلی تامین کنیم.

او تاکید کرد: در بدترین شرایط کشور چرخ توسعه متوقف نشده است. امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که دست در دست هم توسعه کشور را رقم بزنیم.

استاندار بوشهر گفت: تمام تلاش من این بوده است که استان آرامش خود را داشته باشد و توسعه استان در آرامش رقم بخورد.

گراوند بیان کرد: امروز آنچه نظام و رهبری از ما می‌خواسته‌اند، در سایه اتحاد و همدلی و همفکری محقق شده است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.