همزمان با هفته دولت؛

پروژه پارک آبخیز با وسعت ۷۰ هکتار در مهاباد افتتاح شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد گفت: پارک آبخیز استاد هژار با وسعت ۷۰ هکتار در هفته دولت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مراسم افتتاح پروژه پارک آبخیز سد مهاباد با حضور امام جمعه، فرماندار ویژه شهرستان، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، انجمن‌های مردم نهاد، مسئولان ادارات، هیئت‌های دوچرخه سواری و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

پاتو با اشاره به اینکه برای این پروژه ۲۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده است در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت:پروژه پارک جنگلی "ماموستا هه‌ژار" شامل یک استخر با حجم ۶۰۰ متر مکعب، ۱۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری، ۲۰ کیلومتر فنس‌کشی، ۴۵ هکتار نهال‌کاری و تجهیز تمام ۷۰ هکتار مساحت پارک به آبیاری تحت فشار قطره‌ای است.


بیشتر بخوانید

او با بیان اینکه در اجرای این طرح از گونه‌های بومی مثمر و غیرمثمر از جمله زالزالک، گلابی وحشی، داغداغان، سنجد، پسته و کاج نقره‌ای که سازگاری زیادی با شرایط آب و هوایی این منطقه دارند استفاده شده است ، افزود: این طرح علاوه بر ایجاد جاذبه گردشگری و رونق اقتصادی در شهرستان، در حفظ اراضی کشاورزی نیز موثر خواهد بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد ادامه داد: پارک جنگلی استاد هژار تنها جنگل‌کاری نیست و این پروژه به سیستم روشنایی، جدول‌گذاری و ایجاد مسیر‌های پیاده‌روی، دوچرخه سواری و ... نیز تجهیز خواهد شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.